/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Mistet hjemmeside
Fra : Dieter
Vist : 458 gange
100 point
Dato : 15-09-06 18:24

Hej,
Grundet PC sammenbrud har jeg mistet min hjemmeside.
Men den ligger jo på serveren.
Hvordan får jeg tilbage til min PC ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-06 18:28

På mit ftp program kan jeg da trække filer begge veje - det er vel ens for alle.

Hvis du skaber forbindelse til din hjemmeside og kan se dine filer må de også kunne overføres baglæns

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 18:32

Hvis set er FP, opretter du forbindelse til din server, og henter alt ned, mener der ligger en spec: fil kun til FP, der burde hedde ??? DB/db, der burde dine data ligge i, som du så lægger ind i FP.
Men hent lige det hele ned, så har du ikke mistet noget.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 18:33

db filen er til alle dine data, du bruger til at up/downloade

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 18:35
Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 18:36

Forkert spørgsmål, beklager meget.

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 15-09-06 19:04

Du burde da kunne få direkte adgang til din hjemmeside via FP med dit domæne og adgangskode.
Dette naturligvis, hvis du har FP-extensions. Hvis dette er tilfældet redigerer du jo direkte på serveren.
Med extensions skal du passe på med at bruge FTP, idet du kan ødelægge extensions, som så skal reetableres af webhotellet/udbyder.
Har du ikke extensions, kan du gøre som REFI foreslår.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 19:20

Hvis han vil gemme sine gamle, muligheder for at rette og lave ændringer, skal han have sin db fil hente ned, og lagt ind i FrontPage, da den styrer upload, til hjemmesiden.
Findes den ikke ville jeg dowloade hel din hjemmeside, for ikke at miste for megen data.
Og derefter få en snak med din UDBYDER, da han kan sende dig filen PR mail, hvis du ikke er helt med PÅ, hvad der skal laves.
Men dette afhænger DESVÆRRE af hvilken udbyder du har.
Da nogle menerm at du selv burde vide dette.

Men er de flinke, så sender de dig alle de, FILER DER SKAL TIL, for at du kan genbruge din FP
som tidligere, men det kræver, at du ved, hvor du lægger det du får/henter ned.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-06 19:32

FTP nævnte jeg KUN fordi jeg bruger det.....

Det var princippet i tilbagehentningen der var vigtig - det burde gælde for alle programmer

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-09-06 19:41

Helt ENIG, men......db filen skal lægges ind i FP, hvis den skal virke som før han fik nedbrud.
Kender ikke meget til FP, men vil da prøve at slå op under hjemmesiden´s FAQ, eller mailstøtte.
Da de plejer at være meget gode/hurtige til at hjælpe, ikke at VI ikke duér, men hvis udbyderen yder hjælp, så kan han ikke få det bedre, EN HOS UDBYDEREN, men visse af disse, kan desværre
tage flere dage om at svare.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-09-06 21:40

[CITAT
Åbn det Websted, der skal importeres til.
Klik på Importer i menuen Filer.
Vælg det Websted eller de filer, der skal importeres:
Importere et Websted fra en Webserver

Klik på Fra Websted, og skriv i boksen Placering hele URL-adressen for den startside, du vil importere. Startsiden kan være en hvilken som helst side på Webstedet, ikke kun hjemmesiden.
Marker afkrydsningsfeltet Kræv sikker forbindelse (SSL), hvis du importerer et Websted, der bruger SSL (Secure Socket Layer) til sikre transaktioner.
Klik på Næste.
Benyt en eller flere af følgende fremgangsmåder:
Angive antallet af undermapper under roden

Marker afkrydsningsfeltet Begrænset til denne side og, og vælg et antal i boksen underniveauer. Dette afkrydsningsfelt er som standard markeret, og der står 5 i boksen underniveauer.

Angive importbegrænsninger i KB

Skriv i boksen Begrænset til det samlede antal i KB, importen skal begrænses til. Standarden er 500 KB.

Angive, om du kun ønsker tekst- og billedfiler eller også andre filer

Vælg Begrænset til tekst- og billedfiler for kun at importere tekst- og billedfiler.

Klik på Udfør.
CITAT]

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 15-09-06 21:41

Nå citatklammen smuttede, men det er hentet fra Hjælp i FrontPage 2002.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-09-06 04:11

Øhh - db filen. Hvad skal en FP bruger så med den, for.
Men som sagt, kender jeg intet til FP, dog ved jeg, at mappen på dit netværk, der har noget med FP at gøre bør ligge i en mappe, der hedder / dit navn/db
Har du ikke en mappe der hedder det, skal du ikke regne med en BackUp, fra udbyder, så er det bare endnu et billigt hotel, uden service på.
SORRY men klag din sag, hos din udbyder, da han ved det bedre end vi gør.
Som regel har du VEL lavet en backup, på din server, hvor du bare kan hente tabt data, ned igen.
Eller kender du heller ikke til din udbyder, PRØV HAM, FØR HERINDE.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-09-06 13:52

Der skal anvendes FrontPage for at hente tilbage til samme da der ellers går kludder i udgivelsesoversigten og så skal man bare bruge tid på genindlæsning med FP, såh!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 17-09-06 17:54

Tak BjarneD,
men jeg havde min hjemmeside på mit C-Drev. Da je så skulle reinstallere Windows XP foravand jo alting.
Så jeg kan ikke gå ind i mit Webste ?
Hvad nu ??

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-09-06 18:00

Log ind som du altid har gjort, hent din hjemmeside ned, husk db filen.
Men som sagt, står jeg af her, da jeg ikke bruger Programmet, men ved, at noget er der om snakken. Du skal bare have udbyders / db fil / hentet ned, og lagt ind i FP.
Eller er jeg HELT gal på den.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-06 19:15

Du åbner bare et nyt tomt Websted i FrontPage og importerer til det fra serveren via http//: adressen og der er ikk enoget med at du skal huske nogen db fil for det ordner FrontPage selv.

disken det der har du ikke så meget forstand på at det gør noget

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-09-06 20:35

Håber bare ikke, at han mister DATA, fra den db / fil, der ligger på hjmmesiden.
Men som du har skrevet, Bjarne.D - KENDER JEG IKKE EN PIND TIL, men ville da til enhver tid hente db filen ned og lægge ind i FP.
Om den hedder noget andet, på / hos andre udbydere, ved jeg ikke.
Men hvis ikke du har haft en samtale med din udbyder, taler desværre på noget helt andet.
Og ikke dine mangel på TABT data.

Men det finder du hurtigt ud af, det tager ½ minut at downloade filen, og lægge den ind i FP.
Så ved du, hvor du kom fra, da db filen, er gået TABT, da dit system blev geninstalleret.

Men som Bjarne.D skriver, andre eller flere steder, den ligger bare i dit NEDBRUDTE system, N,JET
den er hået væk, med systemet.

Men gider ikke en lille diskussion over en fil, der ikke er der.
På et NYT styresystem, den skal hentes ned, sammen med alt andet, der ligger på nettet, og ikke en ny installeret maskine.
Så har du en nøjagtig KOPI af din server, ikke mere eller mindre.

Hej

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-09-06 20:48

disken, ved du selv hvad det drejer sig om?

Helt seriøst så tror jeg, at du blander tingene sammen.
Når man brygger en webside sammen vil der normalt ikke være nogen db fil og da der er tale om en PC der har mistet data er det jo bare det der blev lavet på PC'en der skal hentes tilbage, hvilket vil sige at man skal hente html filer, billeder, css filer osv. og da FrontPage selv kan hente de filer der bruges på serveren er det jo nok og der er ikke nogen db filer. Hvis man har slettet sine ting på serveren vil der være nogle filer der skal genskabes herunder .htaccess filer, men det er jo en helt anden ting.
Hvis der mangler ting på harddisken som findes på serveren kan man se dem (hvis de skal bruges i FP) når man udgiver webstedeti FP og kan kopiere den anden vej.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 18-09-06 12:26

Til BjarneD
Nu lykkedes det ! Jeg er ved at importere nu (der hentes stadigvæk i skrivende stund).
Jeg har normalt filerne til at ligge på mir d-Drev. Kan jeg oveføre min hjemmeside fra C-Drevet til D-Drevet ?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-06 12:34

Du skal jo have din webside gemt i ....\Dokumenter\Mine Websteder

De oprettes altid der når du opretter et nyt websted, og hvis du gerne vil flytte den til et andet drev skal du bare tage hele mappen "Mine Websteder" med til drevet.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 18-09-06 12:48

Hej BjarneD,
så er også det på plads. Du har været mig til STOR hjælp. Mange tak for det.Hvis jeg nu en anden gang har behov for assistance, hvordan kan jeg så få fat i dig ?E-mailæ, MSN Skype - you name it

Venlig hilsen
Horst (Det er mit rigtige navn )

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 100 point
Dato : 18-09-06 12:57

Nu er jeg bestemt ikke den eneste der kender Frontpage så hvorfor ikke bare lave et nyt spørgsmål og vil du gerne have mig på banen kan du sende mig et privat indlæg. (Du finder mit brugernavn her på kandu og klikker på det så skulle der være et faneblad der hedder Skriv til ...)

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 18-09-06 13:06

Tak for svaret BjarneD.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 18-09-06 13:09

Held og lykke med FrontPage og husk at man kan få mange gode anvisninger ved at søge i programmets hjælpefunktion.