/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Geninstallering af WIN XP-Home
Fra : Denpete
Vist : 580 gange
125 point
Dato : 28-12-02 12:36

I forbindelse med brug af MS NetMeeting - som jo er et integreret program i WinXP - opstår problemer.
Derfor vil jeg gerne 'reparere' min WinXP-Home-installation.
Efter at have startet min WinXP-home CD-rom op og bedt om opgradering (for ikke at miste alle mine programmer, data m.v.) stopper installationen med en fejlmeddelelse om, at WinXP ikke kan 'finde, installere eller reparere boot.ini'filen p.g.a. forkert parameter' ???

Jeg har checket, at der ligger en boot.ini i c:-roden, som ser således ud:

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating system]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP home" /fastdetect

Hvad går galt - og er der andre måder at 'reparere' sin WinXP-Home eller enkelte komponenter, så som NetMeeting?

På forhånd tak
Denpete

Kommentar
Fra : xou

Dato : 28-12-02 12:41

ja du vælger ny indstall og så repair...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-12-02 12:57

Du kan ikke reparere på den måde. Vælg install og vælg så at reparere
den eksisterende installation når du bliver spurgt.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Sat, 28 Dec 2002 11:33:43 GMT, "Denpete" <Denpete.news@kandu.dk>
wrote:

>I forbindelse med brug af MS NetMeeting - som jo er et integreret
>program i WinXP - opstår problemer.
>Derfor vil jeg gerne 'reparere' min WinXP-Home-installation.
>Efter at have startet min WinXP-home CD-rom op og bedt om opgradering

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 28-12-02 15:26

Da jeg ikke er særlig PC-kyndig må jeg lige spørge igen:
1) Skal jeg starte med at lade min Bios læse fra CD-Rom-drevet?
2) Kan jeg ikke gå ind i Denne Computer og bruge XP-cd'en derfra? Hvis 2) kan bruges, skal jeg så vælge Ny installation (avanceret) og dermed risikre at filer og andre data går tabt?

Jeg har tidliger prøvet geninstallation via Bios/CD-rom'drev, men jeg forstår ikke helt hvad der så skal skrives, når jeg vælger Reparer-funktionen.

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 125 point
Dato : 28-12-02 19:01

JA DU BOOTE DRA CDROM VÆLGER NY INSTALLATION (MED XPHOME I DREV)OG DEREFTER REPAIR IKKE DEN FØRSTE MEN DEN ANDEN.

Godkendelse af svar
Fra : Denpete

Dato : 29-12-02 00:33

Tak for svaret xou.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 29-12-02 13:26

tak for point men du kan osse repair på en anden måde hvis der er en anden gang er noget galt(det er noget hurtigere 5 min ca):start-programmer-tilbehør-systemværktøjer .vælg systemgendannelse .. men godt du løste problemmet for denne gang.>>>undskyld jeg ikke lige tænkte på det....<<<

Kommentar
Fra : Denpete

Dato : 29-12-02 13:47

Jo, det er da rigtigt. Men der har efterhånden samlet sig så mange gendannelsespunkter, at det kan være vanskeligt at finde lide det punkt, hvor alt virkede, samtidig med ikke at miste nye/seneste opdateringer m.v.

Men tak fot tippet