/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Kontrol besøg
Fra : bimmer30
Vist : 651 gange
153 point
Dato : 13-09-06 22:37

Hej med jer..
Jeg håber meget at i kan hjælp mig jeg har .modtaget et brev om kontrolbesøg fra SKAT
jeg skal fremlægge kørselsregnskab for hver medarbejder der har modtaget skattefri befordringsgodtgørelse dvs de medarbejdere der har bruger egen bil til at besøge kunder i
er der nogle bestemte..formulare medarbejderne skal bruge..til at dokumentere regnskabet
jeg spørger fordi ..de har brugt ca 3 forskellige slags. og jeg vil jo gerne ha helt styr på det når de nu kommer..
håber i kan hjælpe..
knus..

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 13-09-06 22:50

Det må vel holde at vise kørebog for hver medarbejder.
alimak

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 163 point
Dato : 13-09-06 23:06

Der er sådan set ikke nogen fast blanket der skal bruges, men kørselsregnskabet skal indeholde nogle bestemte oplysninger.

Følgende krav til kørselsregnskabet fremgår af Vejledning om indeholdelse af A-skat m.v.

•   modtagerens navn, adresse og CPR-nummer,
•   kørslens/rejsens erhvervsmæssige formål,
•   dato for kørslen og ved rejse tillige start- og sluttidspunkt,
•   kørsels-/rejsemål med eventuelle delmål,
•   antal kørte kilometer,
•   anvendte satser, og
•   beregning af kørsels- henholdsvis rejsegodtgørelsen.

Samtidig er det en betingelse for skattefrihed, at arbejdsgiveren har ført kontrol med at kørslen er erhvervsmæssig, og at denne kontrol kan dokumenteres.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 14-09-06 05:39

Er du "BIMMER" mand, nu hakker spætten.
Paulus 1 har skrevet, hvad der er at sige i den sag. Hvis du ike har den dokumentation i orden, kan sådanne skattefrie udbetalinger ikke accepteres og dine medarbejdere får en efterregning fra skattevæsenet.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 14-09-06 06:37

som nævnt ovenfor , dog kræver de ikke cpr nr og start - sluttidspunkt i praksis
det er dine ansatte der skal føre de kørselsregnskaber , så dem må du lige have af dem
medmindre du tidligere har haft rod i dit regnskab , er der ikke noget at være nervøs for , skulle der mangle nogle småting , kan i normalt snakke om det , og så får du at vide hvad du for eftertiden skal sikre dig , men så er det også med at overholde det

skat er ikke så slemme som de nogen gange får skyld for , ( de er jo også mennesker )

Kommentar
Fra : bimmer30

Dato : 14-09-06 06:43

Godmorgen til jer..
hvor er i bare søde..
jeg har ikke ikke rod i mine regnskaber og har også kopi af medarbejdernes kørsel..jeg blev bare i tvivl om det var nok..da jeg jo gerne ville vide..hvad de helt skulle ha...
så tusind tak...skal i ha
ha en dejlig dag

Godkendelse af svar
Fra : bimmer30

Dato : 16-09-06 11:51

Tak for svaret Paulus1.

Kommentar
Fra : bobenontot

Dato : 21-11-06 10:29

Og hvordan gik det Bimmer? Overlevede du, eller sidder du i Horsens nu?