/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
BØRN...
Fra : rover600_valby
Vist : 829 gange
50 point
Dato : 13-09-06 08:21

HVOR GAMMEL BARNET (MIN) SKAL VÆRE FOR AT HAN /HUN FÅ LOV TIL AT BO SAMMEN MED FADEREN, HVIS VI GÅR FRA HINANDEN...
HÅBER DER ER NOGEN DER KAN SVARE PÅ DET...

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 13-09-06 08:36

Hej

Det er der ikke nogen alder for. det vil dog være upraktisk hvis barnet ammes.

MVH KISSAN

Accepteret svar
Fra : Lokhart

Modtaget 35 point
Dato : 13-09-06 08:40

Barnet har så vidt jeg ved altid lov til at bo hos faderen, bare der er enighed om det. Fra barnet fylder tolv år, kan han/hun selv få lov at bestemme om det skal/vil være hos mor eller far.
Mvh og go' onsdag.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 13-09-06 08:49

Der er ikke noget lovkrav om alder.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-09-06 08:57

Ingen lov som sådan, men barnet bliver hørt når det er over 12. En dommer tager så stilling derfra, altså vejer barnets tarv, barnet ønske osv....

Få dig en god advokat!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 13-09-06 11:39

der er intet lovkrav. Kan i blive enige om det er det fint.
Ellers kan retten bestemme det, hvis det viser sig at barnet har det bedre ved dig. hvis det er en baby sys jeg det er synd.

Hvis dit barn er ældre end 12 år må det selv være medbestemmende.

men hvis dit barn er yngre og siger at han/hun vil være ved dig, kan en ret gå ind og vurdere om det er godt

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 13-09-06 17:11

Helt korrekt.Der er ingen love, der siger moget om alderen.

Barnet vil blive spurgt efter det fuldte 12 år, men det er ikke barnet der "bestemmer" der. Men det bliver hørt, og det vil bleve taget med i dommerens overvejelser.

Mht babyer...
Jeg kender et par, der for nogen år siden gik fra hinanden. Barnet var 2½ MÅNED.
Moderen gik og pigen blev hos faderen.
Sikke en skøn 16 årig han har idag.
Opdraget hende alene det meste af tiden.
Hun er simpelthen en dejlig tøs.

Såååå hvorfor ikke mens de er små.
Idag er der alligevel så mange der ikke ammer ret længe.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 13-09-06 17:26

Dommerne er nogle gamle gutter, og man skeler fælt til at moderen "plejer" at få de små. Jeg kender dog også eksempler hvor faderen får ungerne, men som oftest er det moderen der render med ungerne. Men hvis hun flytter, og du bliver boende, har du en reel chance. Så vil man se lidt på at børnene bliver i samme skole/institution og den slags.

Eller kan et godt råd være at snakke med foreningen Far. De bistår gerne med gode råd og erfaringer.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 14-09-06 18:44

Min erfaring er, at foreningen far giver nogle mænd de mærkeligste idéer og nykker.
Husk at bruge din sunde fornuft. Det er det vigtigsteogså af hensyn til barnet senere.

Godkendelse af svar
Fra : rover600_valby

Dato : 14-09-06 18:47

Tak for svaret Lokhart.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 14-09-06 19:24

Det passer nu ikke helt Lokhart.

Hun bestemmer ikke selv fra hun er fyldt 12.
Hun vil blive hørt i en evt. retssag.
Men det er ikke ensbetydende med, at hun får lov at bestemme.

Kommentar
Fra : Lokhart

Dato : 15-09-06 19:22

Ok, jep det glemte jeg at tilføje. Tror nu oftest det bedømmelsen opfylder barnets ønske... Go weekend og retten er din.

Tak og pøjpøj Rover. Rigtig god weekend