/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Benelli Campingknallert '60-70
Fra : micmac01
Vist : 779 gange
100 point
Dato : 12-09-06 23:33

Hej

Jeg skal i gang med at renovere sådan en karl og ved nu, at jeg kommer til
at mangle tændingsdele
Tændspole
Kondensator
Platiner
og evt. lysspole

Jeg ved ikke hvilken tænding der er tale om. På ankerpladen står der Dansi

Mål mellem skruehullerne på tændspolen er 46 mm
Svinghjulets indvendige diameter er 82 mm.

Der er nogen, som har nævnt Ducati tænding???

Er der nogen, som ved noget om dette eller har gode råd.

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 13-09-06 01:55

Jeg har renoveret flere af slagsen - bare spørg løs! Det er korrekt at det er en Ducati tænding der sidder på sådan en fætter.

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 13-09-06 07:56

Hvor kan man købe tændsingsdele henne?
Jeg mangler tandhjul for og bag, kabler, kædeskærm, og evt. et sæde

Jeg har fået fat i en ekstra motor, så stempel + cylinder + kobling + krumtap har jeg ekstra af.

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-09-06 16:19

micmac01
Jeg kan godt skaffe delene, men vil ikke. Du ved nok hvorfor.
Står af her.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : micmac01

Dato : 13-09-06 16:36

Beklager Palle

Jeg er relativ ny her. Så jeg ved ikke hvorfor ???

Hilsen Michael

Accepteret svar
Fra : Flash77

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-06 23:00

Tag på det blå marked i Låsby - der er der en fyr hver weekend der hedder "Knallert" Kalle - han har ALT til ALLE knallerter. Han har en bod hver weekend og alle kender ham. Han er som regelt altid lidt småfuld og et værre vrøvlehoved, men han har alle sagerne skal jeg love dig! Han vil som regelt kun sælge til folk han kender eller til nye kunder som kan referere til hans bekendte - så du skal sige at Harald "Guldtand" Jensen har sendt dig derud, så er jeg sikker på du kan få lov til at købe af ham. Du skal aldrig give mere end halvdelen af hvad han siger tingene koster - han er en værre kræmmer!

Godkendelse af svar
Fra : micmac01

Dato : 15-09-06 00:07

Tak for svaret Flash77.

Et dejligt svar, som kan bringe mig videre

Hilsen Michael

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 17-09-06 14:36

Så lidt - hvis du får problemer med projektet skal du bare sige til. God fornøjelse

Kommentar
Fra : slyngelholm

Dato : 25-08-12 15:53

hej. min far er ved at lave 2 stk benelli kan være han har noget.