/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
brug egen maskine som testserv
Fra : thorkil1
Vist : 628 gange
100 point
Dato : 11-09-06 22:20

hvordan er det nu man sætter sin egen (xp-prof) maskine til at virke som testserver for asp-sider???

mvh
Thorkil

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-06 23:11

Installer Internet Information Services hvis ikke de er installeret i forvejen.

Under Alle programmer > administration > starter du administrationsmodulet Internet Information services

I dette trykker du på + ud for lokal computer og derpå på + ud for websteder - højreklik på standardwebsted - klik på egenskaber.

Find fanen Hjemmemappe og vælg rodmappen ved at browser frem til den / eller skriv stien.
Klik på Dokumenter og skriv evt. startfiler ind.
Derefter skulle det køre.

mvh
sMorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 11-09-06 23:12

P.S.: DU skal i browseren så skrive http://localhost

Kommentar
Fra : ans

Dato : 11-09-06 23:31

Du har fået skrevet spørgsmålet 2 gange.

Du kan før nogen kommer med et indlæg slette dette

http://www.kandu.dk/spg93584.aspx

og du får dine 100 point retur som ledige point

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 12-09-06 12:53

tak for det - - jeg finder ikke noget med administration udner all programs - men derimod i kontrolpanelet (adminstration tools) - der finder jeg desværre ikke noget med iis - - og jeg kan heller ikke installere gennem add/remove programs - da programmet ikke kan finde filerne på nogle af de 5 multilanguage cd-rommer der følger med min Fujitsu-Siemans laptop.... (med xp-pro)

øvøvøvøvø

thorkil

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 12-09-06 13:00

Du må kunne se i Add / remove programs > Windows components om IIS ér installeret - hvis den er så prøv

START > Run og kør %SystemRoot%\system32\inetsrv\iis.msc

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 12-09-06 13:12

iis er ikke installeret - det kan jeg se i add/remove - - - men hvis jeg prøver at installere kan programmet ikke finde filerne (admxprox.dll) på nogle af de 5 cd-rommer med xp-pro (multilangua, der fulgte med computeren)

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 12-09-06 14:36
Godkendelse af svar
Fra : thorkil1

Dato : 27-09-06 22:09

Tak for svaret smorch. - det lykkedes at finde iis på en alternativ skive...