/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
problemer med netværk i hjemme
Fra : HeavyC
Vist : 1310 gange
80 point
Dato : 10-09-06 22:24

Jeg har et problem med netværket i hjemmet.
Mine forældre købte ADSL for 3 eller 4 år siden. De købte det til brug af flere computere.
Vi fik en switch og en router, men routeren har de fjernet igen (TDC). Den gang var jeg den eneste flittige bruger af nettet, mest til computerspil. Nu har vi fået en fælles computer, som er lidt bedre end den sidste, men nu er der problemer. Når både min lillebror og jeg sidder og spiller computer på internettet f.eks. counter-strike, får vi en enorm høj ping. Det hakker og man bliver hurtigt smidt ud, når begge spiller. Problemet har ikke været der før. Vi har haft tider hvor vi nemt kunne spille 2 på engang også på samme server. Hvordan kan det være, at når vi begge spiller, bliver vores forbindelse ekstrem dårlig. Er det fordi at vores switch er meget gammel, eller har det intet at sige.
Det skal sige at vores switch aldrig er blevet skiftet i gennem tiderne.

Håber i kan hjælpe mig, på forhånd tak

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 10-09-06 22:38

hvor stor forbindelse har i???

og hvad programmer har i til at køre (tænker på p2p programmer)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-09-06 22:39

Hvad hastighed kører I på ADSL? - Jeres computere er jo blevet hurtigere.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-09-06 23:00

Smid en router på igen, så vil den styre alle resourcerne på nettet, for det kan switchen ikke klare selv.
Switchen kan så eventuelt sættes i routerens ene LAN port, så du får endnu flere LAN porte til rådighed, hvis det skulle være nødvendigt.

Kommentar
Fra : HeavyC

Dato : 11-09-06 15:35

lavede en TDC hastiheds test, der var ingen andre på. Den siger 2048/128. Det kan vel heller ikke være hastigheden som der er noget galt med, når vi har kørt flere computere før hen. Hvor meget koster en ny router, de tog vidst den med vi engang havde.

Kommentar
Fra : HeavyC

Dato : 11-09-06 15:36

Og hvad er p2p programmer ?

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 11-09-06 15:59

download programmer.

I er sikre på i ikke oploader noget, for så bliver forbindelsen smadret.
Når man kun har 128 i upload skal man passe på at ingen henter fra en ved download programmer.

men har i nogen programmer kørende eksempel (edonkey, bearshare, kazza)

Kommentar
Fra : HeavyC

Dato : 11-09-06 18:18

Nej vi har ingen downloads programmer kørende, desuden er den slags også ulovligt :P.
Ej vi har intet kørende.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 11-09-06 21:27

Det kan være det er ulovligt, men nogle personer gør det alligevel.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 80 point
Dato : 11-09-06 22:00

En router kan du købe for et beløb fra 300 kr og opefter, alt efter mærke og om du skal have med trådløs forbindelse.

Hvis du skal have med trådløs forbindelse, skal du vælge en der kan køre både B og G. - Men den nye med N systemet skal du gå uden om, da den er ret dyr, og fordi du ikke kan udnytte dens muligheder alligevel.
Endvidere er N standarden ikke endeligt godkendt, og der er kommet så mange krav om ændringer at den nuværende N system ikke vil være kompatibel med det N system som vil blive den endelige version, så det er spild af penge.

Hvis så den trådløse skal bruges til netforbindelse, så er B systemet rigeligt, da det er meget få private der har en netforbindelse på bare 10 Mbps og derover, så det er kun lokalt du kan få glæde af den hurtige forbindelse.

Søg efter det her på http://www.edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=67 og angiv evt. mærke og pris! - Så får du et udvalg at se på.

Godkendelse af svar
Fra : HeavyC

Dato : 12-09-06 18:05

Tak for svaret severino.