/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Jernpiller
Fra : metteogmichael
Vist : 1285 gange
10 point
Dato : 10-09-06 18:31

Kan man købe jernpiller i håndkøb på apoteket???

Kommentar
Fra : ans

Dato : 10-09-06 18:47

Ja det kan du. Du kan også købe jernpiller i et supermarked.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-09-06 22:14

Og i matas. HEr er de oftest billigere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-09-06 00:49

Jaog du kan bare bruge en fil og et stort søm , når du krydrer madpakken.

Der er (eller har været) jernpiller hvor jernet var meget findelt elementært jern.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-09-06 00:52

<husk t bede om de ikke stoppende.

Jern giver hård mave.

Vil ikke lige råde dig til at følge transors råd

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-09-06 11:34

Ja men det er et faktum at metallisk jern og simple uorganiske jernsalte, virker ligeså godt, som de organiske komplekse forbindelser, som medincinalindustrien gerne vil prakke folk på i dyre domme.

Når det kommer ned i mavens saltsyre, bliver det alt sammen nok til det samme, og det optages ikke fra tarmen som fumarat eller andet sjov forbindelse.

Ikke stoppende jern er blandet med afføringsmiddel. Her er naturmidlerne nok at foretrække.

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 11-09-06 17:01

Ja foreksempel svedsker.
Det spiser min dreng, der får jern 365 dage om året.

Svedskerog brød med masser af hørfrø.