/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Hvordan bliver jeg psykolog?
Fra : Sanne1000
Vist : 4029 gange
20 point
Dato : 27-12-02 20:10

Hej Jeg er pædagog og 43 år gammel. Jeg har altid haft en drøm om at blive psykolog. Jeg har hørt nogen fortælle at man kan uddanne sig det på en hurtiger måde. Jeg tænker her på Merit eller online, måske kender du til noget andet???

Jeg har fri hver formiddag, møder først kl. 14.00 ca. 10 gange pr. mdr. Så jeg har god tid. Hilsen Sanne

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 27-12-02 20:44

Jeg ville kontakte Danmarks pædagogiske universitet.
http://w0.dpu.dk/

Ellers følger her at par link til psykologi på på åben uddannelse:
http://www.ruc.dk/ruc/uddannelse/Aaben/Uni/psykologi/ (Roskilde)
http://www.auc.dk/aaben/psykolog1.htm (Ålborg)

Mvh Rasmus

Accepteret svar
Fra : Lektor

Modtaget 20 point
Dato : 28-12-02 00:23

Hej Sanne

Ja, det er jo nok cand. pæd. psyk. du tænker på når du spørger. Så vidt jeg ved er den uddannelse nu helt erstattet af de nye PD - pædagogisk diplom - udannelser. Og det er ganske rigtig DPU, du skal have fat i få at få ordentlig oplysning om dine meritmuligheder.

Hvis du vil være "rigtig" psykolog, er det Cand. psyk. det handler om. Der kan du jo starte med første del på åbent uni, og så tage den sidste del som en blanding af forelæsninger og fjernstudier, evt. mens du arbejder ved siden af, det er jo meget normalt. Men hurtigt er det selvfølgelig ikke.

Skal det gå hurtigt er der et hav af "wanna-be" psykolog uddannelser, hvor man betaler for kurser af varierende kvalitet. En kollega til mig har været glad for "Nordlys" uddannelsen. En kombination af massage og samtaleterapi. Men prøv evt. om du kan få kontakt til nogle der har taget disse kurser inden du kaster dig ud i det, det løber let op i 50000,- eller mere inden du få et såkaldt eksamensbevis. Og sådan rigtig psykolog er du jo stadig væk, ikke. Der gælder kun universitetet.

Go for it...
mvh Lektor