/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Noget som en MacBook
Fra : Jrod
Vist : 464 gange
100 point
Dato : 09-09-06 12:46

Jeg er på jagt efter en bærbar der skal bruges til studier (noter og textbehandling), den skal helst ikke veje mere end end Macbook, men den må godt være noget billigere. Er der en der kan fortælle mig hvad jeg bør gå efter, og hvor jeg eventuelt kan finde det? ( Jeg er Jrods kæreste, så undskyld hvis jeg ikke lige bruger de rigtige computer udtryk- jeg ved ikke så meget om det.)

Vh Rikke

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 09-09-06 13:53

hmmm ved ikke hvad der laves ellers som er lettere. Ibooken som var modellen før macbook er vist en smule lettere og de kan helt sikkert købes brugt på nettet for ikke alt for mange penge.

Jeg vil ikke anbefale dig at finde andet end en mac. Så vil du nemlig været nød til at skulle trækkes med windows og alle de problemer det medfører (virus, genstart i tide og utide, irriterende pop-up beskeder i windows osv.)

Desuden får du en softwarepakke med til en mac som er langt bedre end noget du kan finde til windows. Du får simpelthen meget mere for pengene, også selvom du kun skal bruge tekstbehandling og skrive noter

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 10-09-06 11:49

Tak for det indtilvidere KimOtto jeg vil kigge lidt efter ibooken på nettet. :)

Andre forslag

mvh Rikke

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 10-09-06 20:18

At dømme ud fra din behovsbeskrivelse vil jeg vurdere at den mindste MacBook 13" 1,83Ghz model vil være rigeligt. Det er den model der har afløst iBook som ikke længere produceres. Den står lige nu til Kr. 8.699,- hos Apple incl. moms og forsendelse. Her ud over kan du sandsynligvis opnå studierabat (typisk ca. 5%) på dit køb, da du, så vidt jeg kan forstå, er under uddannelse.

http://www.apple.com/dk/macbook/

Selv om knapt nitusinde kroner kan være mange penge når man er studerende, så vil jeg ikke anbefale at købe en bærbar computer brugt. Med mindre du kender den tidligere ejer personligt og mener du kan stole på ved kommende. Bærbare computere får generelt mange tæsk og bliver anderledes slidt end de stationære. Alene slitagen på batteriet kan betyde at du hurtigt må ud og købe et nyt (ca. kr. 1.000,-) også tastatur, harddisk og skærm slides og det er både besværligt og dyrt at reperere på. Så spar på to-ørerne og lad dalerne rulle som de sagde i middelalderen, da jeg voksede op. Køb nyt og vær gladere længere!