/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Fjernelse af lim fra gamle sam
Fra : Pridbjoern
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 07-09-06 08:15

Er der der nogen der ved hvordan man fjerner lim fra gamle albums med samlebilleder f. ex Richs og Danmarks.
Undertiden hjælper det at sætte albumene til opblødning i vand, desværre ikke altid.
Er der mon en anden metode ?

Venlig hilsen
Pridbjørn

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 07-09-06 09:07

Man kan fjerne tyggegummi med en isterning, så hvorfor ikke også lim??

Kommentar
Fra : disken

Dato : 07-09-06 09:33

Rense Benzin ???
Men mon ikke det ødelægger for meget.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 07-09-06 10:34

Jeg ved ikke om dette evt. kan bruges.

Fjerne lim fra malede overflader
Vi har 2 stk garderobeskabe i børneværelserne. På disse har der været samlet en masse klistermærker. Nu ønsker vi at fjerne disse + limen fra mærkerne. Hvordan undgår vi at ridse skabene? Skabene er hvidlakerede.

Svar fra Byggekram:

Brug en hårdtørrer til at løsne klistermærkerne med er der evt. overskydende lim tilbage kan I forsøge først at gnide med en klud der er vædet i madolie og hvis det ikke virker kan I forsøge med rensebenzin.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 08-09-06 23:12

Hør lige her: er I ikke i fuld gang med at ødelægge et samlerobjekt.

Jeg tror de billeder er meget mere værd når de sidder i albummet end hvis de pilles ud ved hjælp af en eller anden metode, der sikkert ikke er skånsom overfor billederne eller albummet.

Albummene er fra dengang man brugte lim i små tuber og det klæbede i hvert fald. Det var ikke selvklæbende billeder - så kunne den måske være klaret med hårtørrermetoden el.l.