/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
Skriv under nu
Fra : Mille35
Vist : 1071 gange
50 point
Dato : 06-09-06 12:11

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 06-09-06 12:22

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=466448/ han er anholdt ... så den er vist overflødig *S*

men godt initiativ....

kig også gerne på Arto i debatten om den usendelse ... kig på brugernes billeder ... (ex. indlæg # 39 og 41 ) og spøærg så hvad de lige lærte af den udsendelse...

D9N

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-09-06 13:02

Citat
D9N skrev:
http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=466448/ han er anholdt ... så den er vist overflødig *S*

Måske vi lige skulle sige at anholdelse ikke er lig-med fængsel.!!! Og at formålet med underskrift indsamlingen er at få manden fængslet.

Omend TV billederne talte deres klare sprog... Sådan en NAR.!!!!!!!!!!! Jeg har iøvrigt skrevet under. Noget jeg ellers ikke gør.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-09-06 13:05

selvfølgelig kommer manden i fængsel. Tænk på alt det han har gjort. Føj hvor er han en klam nar

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 06-09-06 13:23

Godt initiativ!!!

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 06-09-06 13:25

Taliskoko

Citat
Måske vi lige skulle sige at anholdelse ikke er lig-med fængsel.!!! Og at formålet med underskrift indsamlingen er at få manden fængslet.

jo det er os fint nok, men sådan fungerer det Danske retssystem ikke, og det skal det ALDRIG nogen sinde ......

du vil have hævet straframmen for den slags, og det kan jeg tilslutte mig, men det er op til retten at vurdere skyld, ikke op til en flok underskrivere af en underskriftsindsamling ... for det vil være det mest hykleriske der var foregået i Danmark... for mange af dem har også skrevet under på at Islamister skal have forståelse for det Danske retssystem...

så jeg vil kontakte stifteren af indsamlingen og høre om ikke han skulle ændre den ...

og bubblebee ja han er nok noget af det ækleste jeg længe har set ... og jeg syntes at unge skal passe meget på den slags mennesker....
D9N

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-09-06 13:29

ja det værste er jo, at det er ham der skulle forestille at passe på alle de unge og børn. Føj for den. håber han kommer i spjældet, så nogle af alle vores dejlige rockere kan få lov at lege lidt med ham ;)

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-09-06 13:32

D9N> Hvis vi lige skal samle op... Du skriver i dit første indlæg at trådstarterens link til underskriftindsamlingen er overflødig da manden er anholdt.!!!!!

Så skriver jeg underskrift indsamlingen da ikke er overflødig, da en anholdelse ikke er lig med en fængsling. Og formålet med underskrift indsamlingen er netop FÆNGSLING. Derfor er linket IKKE overflødigt, da I snakker om to forskellige ting.!!!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 06-09-06 13:32

Nu er det jo lige domstolene der dømmer mennesker og ikke en latterlig underskriftsindsamling.
En underskrifsindsamling kan man lave når man ønsker flere vejbump, men sgu da ikke om straffelovens rammer og muligheder.

For øvrigt er der vel ingen ? som synes det modsatte, så vi kan da bare håbe at manden bliver tilbageholdt i fængslet og dømmes strengt...

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-09-06 13:35

Citat
Fra Wikipedia, den frie encyklopædi:

I Danmark kan politiet tilbageholde en person der er mistænkt for en forbrydelse i op til 24 timer. Inden 24 timer skal personen fremstilles i et grundlovsforhør, hvis politiet ønsker at opretholde tilbageholdelsen. Denne regel er garanteret af den danske grundlov og er til for at beskytte borgerne mod vilkårlige fængslinger. Den blev indført med Danmarks første grundlov (i 1849), og er bevaret stort set uforandret gennem alle senere revisioner af grundloven.

Ved et grundlovsforhør stilles den sigtede for en dommer, som skal tage stilling til politiets ønsker om tilbageholdelse. Grundlovsforhøret kan ende på tre måder:

1) Den sigtede får anholdelsen opretholdt for at give politiet tid til at substantiere sigtelsen. Opretholdelsen kan ske i op til 3x24 timer, hvorefter dommeren skal tage stilling til varetægtsfængsling.

2) Den sigtede kan blive varetægtsfængslet, hvis dommeren mener, der ligger begrundet mistanke for sigtelsen, og hvis visse omstændigheder er opfyldt (paragraf 762 i retsplejeloven). Typisk varetægtsfængsles der for at forhindre den mistænkte i at modarbejde efterforskningen.

3) Den sigtede bliver sat fri, hvis dommeren ikke mener der foreligger begrundet mistanke, eller hvis retsplejelovens bestemmelser ikke tillader varetægtsfængsling i den pågældende situation.

Grundloven af 1953
§71. Stk 3. Enhver, der anholdes, skal inden 24 timer stilles for en dommer. Hvis den
anholdte ikke straks kan sættes på fri fod, skal dommeren ved en af grunde ledsaget
kendelse, der afsiges snarest muligt og senest inden tre dage, afgøre, om han skal
fængsles, og, hvis han kan løslades mod sikkerhed, bestemme dennes art og størrelse.
Denne bestemmelse kan for Grønlands vedkommende fraviges ved lov, forsåvidt dette efter
de stedlige forhold må anses for påkrævet.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 06-09-06 13:35

Rudi bliver fængslet hvis retten finder, at det er bevist, at han har gjort noget, der overtræder lovgivningen.
Om så samtlige 6 mill danskere skrev under, ville det ikke betyder noget som helst. - Heldigvis for vores os, der lever i dette samfund!

Sådan en underskriftsindsamling kan blot bruges til, at man erklærer sin foragerelse...Og så nix mere...

Så jeg gider godt nok ikke at skrive under - jeg satser på, at retsystemet gør kål på ham.

Vaxen - Der godt nok synes, der dukker underskriftsindsamlingener op hele tiden...

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 06-09-06 13:42

Taliskoko

nu kommenterede og citerede jeg dit indlæg, ikke #1 , som jeg lige fik blandet sammen med den første underskriftindsamling som de lavede ... på http://www.arresterrudyfrederiksen.underskrifter.dk/ som jo var rimeligt relavant på daværende tidspunkt...

""Så skriver jeg underskrift indsamlingen da ikke er overflødig, da en anholdelse ikke er lig med en fængsling. Og formålet med underskrift indsamlingen er netop FÆNGSLING. Derfor er linket IKKE overflødigt, da I snakker om to forskellige ting.!!!!!!!!!!!
"" jo den er overflødig da du med underskriften beder retssystemet sat ud af kraft... og det går jeg ikke ud fra du ønsker ??

jeg kan desværre ikke få fat i dem der har lavet indsamlingen, men håber der er nogen der vil starte en for at få hævet straframmen, for de overtrædelser han har lavet...

D9N

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 06-09-06 13:47

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-4815865.html

lad os håbe han får alt hvad de kan give ham.

Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 06-09-06 13:49

D9N -> Yes! Den underskriftsindsamling er helt hen i hegnet, da den prøver på at underminere et af de allervigtigste punkter i vores dejlige demokrati.

Vi kan, og skal, som almindelige borgere ikke blande os i hvem der skal fængsles! Det er jo ikke en bananrepublik vi lever i

Vh fluffy

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 06-09-06 14:43

Er det ikke ved at tage overhånd med alle de underskrift indsamlinger, blot fordi det er nemt igennem nettet ???

Man risikerer at det går som med penge indsamlinger til dit og dat at folk ganske enkelt ikke gider mere.

Personligt er jeg holdt op med at donere til noget som helts, den ene gang jeg ville være rar sendte jeg penge til tsunami ofrerne, til min store fortrydelse...... Nu får jeg post fra Red barnet 6 gange om året og bliver ringet op i tide og utide, trods det at jeg valgte at jeg ikke ville kontaktes.

Det går lidt samme vej med underskriftindsamlingerne.

Skulle man køre en hund ihjel ved et UHELD, skal vi da samle underskrifter ind imod at der skal højere straffe for det..... (det bliver nok det næste)

Det er ved at være plat........ Politikerne bliver også mindre og mindre imponeret af at folk laver en sådan indsamling, dermed mister det sin effekt.

P.S. inden folk hidser sig op over mit indlæg.... Så er jeg enig i at "Rudy" skal have en dom, men jeg vil ikke skrive under på det, mon ikke det danske retsvæsen kan klare opgave ?

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 06-09-06 14:55

Venner, en underskrift indsamling kan IKKE få ændret på lovgivning, til det er vore landsvalgte politikere for politiske. Og det er godt nok. MEN en stor underskriftindsamling kan dreje derhen af, at der er behov for ændringer. Hvis f.eks. 5% af landets befolkning (som det sås ved underskriftindsamlingen omkring dødspåkørslen af den unge far og hans lille datter) er der grundlag for at overveje ændringer. Efter min mening.
Og husk også at i nogle Vest-lige lande kan en stor nok procent-del af befolkningen få at givent forsalg til folkeafsteming.!!!!!

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 06-09-06 15:00

Taliskoko ja og hvad var det den underskrift indsamling gik ud på...?? at hæve straframmen, sgu da ikke at afskaffe retssystemet... prøv lige og vågn lidt op, at jeg sov i første indlæg gør da ik at 20.000 skal blive ved med at snorke ...

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 06-09-06 15:22

så er den rettet til:

"Vi ønsker at denne mand idømmes en høj fængselsstraf. Man bør sætte et
eksempel. Sexmisbrug er IKKE acceptabelt i Danmark."

Kommentar
Fra : chrispigen

Dato : 06-09-06 15:53

Underskrift indsamlinger eller ej... den mand er en direkte trussel mod de "naive"/godtroende børn og unge..
Som sagt tidligere, det er ikke folks krusseduller der afgør om han kommer ind og sidde, det er det danske retssystem....
Jeg håber for alt i verden at han kommer i et åbent fængsel, en psygisk terror er bedre en vold.. den gør mere ondt og gør mere skade...

Sådan en mand er jo syg!... ja direkte frastødende!...
Ikke nok med at han gør disse frygtelige ting, nej nej.. manden bruger hans arb. computer til at fremfinde unge piger som han kan udnytte... hvis ikke det er idioti og sygeligt ved jeg fanme ikke hvad det er...

Men jeg er VIRKELIG glad for at de ikke slørede hans ansigt, for det er virkelig nu, hans helvede begynder... alle kender ham, ved hvordan han ser ud.. jo jo.. han skal nok få sin straf, hvis ikke at retssystemet, så af andre "gode" borgere!...

Ret skal ske fyldest...

Hilsen chrispigen...

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 06-09-06 16:03

Den slags har ingen indflydelse, derfor ingen underskrift.

Kommentar
Fra : m13ark

Dato : 06-09-06 17:30

Lad os alle håbe, at den perverse stodder får alt hvad retssystemet giver muligheder for. Han har begået det værste der findes, nemlig at misbruge vore børn. Fy for satan. Max-straf er ikke nok, men eneste mulighed.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 06-09-06 17:31

Rolig nu alle sammen.

Enig med invisible.

Og før I overfuser mig: Jeg har absolut INGEN gentager INGEN sympati for Rudy og hans gerninger.

PS.: I en ikke-retsstat var manden jo klynget op i den nærmeste lygtepæl forlængst. Det er vel ikke det vi ønsker ???

Kommentar
Fra : mercerpigen

Dato : 06-09-06 19:59

Vi tale om på arbejde, at de store Rockere som Rudi skal afsone sammen med, sikkert bliver glade for hans fuldskæg.
Så har de noget at tørre P..... af i når han er færdig med at sutte dem
Føj for satan et svin. Jeg har allerede skrevet under.

Kommentar
Fra : sym

Dato : 06-09-06 21:16

Jeg håber ikke at folk mener det der med underskriftsindsamlingen for hvor ender vi så:
F.eks:hvis man som mandlig pædagog kikker for længe på de piger og drenge de passer jamen så skal man i fængsel og det kan ikke gå hurtig nok!!!!!!!!! Eller lign...
Og dette ville jo så kunne ske bare fordi en eller anden sur forældrer startede en internets-underskriftsindsamling!!

hva med at starte en underskriftsindsamling om at terrorisme som den man planlagde i Voldmose skulle straffes i stedet for at tv-avisen render rundt og interviewer folk deromkring for næsten at bevise at det er "sådan nogle søde og rare små drenge.Det kunne de godtnok ikke finde på´da"

Jeg håber ikke at folk mener det der for hvor ender vi så: at

Accepteret svar
Fra : ypsiQ

Modtaget 50 point
Dato : 06-09-06 23:07

Nu er Rudy Frederiksen inde under retssystemet og han beviste at noget så ekstremt kan ske i vort samfund. Vi er alle rystede.
Sagen fra Tønder rystede os mindst lige så meget.
Det hjælper ikke at lynche nogen i enkelte sager, spørgsmålet er:
Hvordan får vi hævet strafferammerne for overgreb mod mindreårige og hvordan bliver vores samfund ( dig, mig, kommune, instutitioner og stat) bedre til at undgå at det overhovedet finder sted?

Mvh
ypsi Q

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 07-09-06 11:31

Tak for svaret ypsiQ.

Kommentar
Fra : invisible

Dato : 07-09-06 11:37

Man kan sige at der er nogle forældre som har et stort ansvar i denne sag.
Alle de piger han har været sammen med er over 15 år, hvilket betyder at det ikke er kriminelt for Rudy at være sammen med dem.

HVOR ER FORÆLDRENE ??????

Det Rudy bliver straffet for bliver formentlig at distribuere billeder af personer under 18år. Samt misbrug af sin position., og måske afpresning.

Det er selvfølgelig forkastelig at han bruger sin erhversmæssige position. Men uanset hvad hans job var/er, er vel egentlig uinteressant om han er chat-social tam tam eller noget andet.

Man skal ikke blive overrasket hvis straffen ikke bliver ret høj, da det ikke er ulovligt at mødes med piger på 15+ og have sex med dem, da pigerne havde sex med ham af egen fri vilje. Om man møder dem over nettet eller på en anden måde, ændre principielt ikke noget.

Vi kan nemt blive enige om at det er dybt usmageligt........ Men hvor var forældrene ?? sad der hjemme og var forarvede over noget andet alt imens de var igang med at lave en underskift indsamling for bedre vilkår for herreløse hunde ?

Tag et kig på jeres døtres computer og se nogle af de billeder de tager af sig selv og lægger på nettet.
Hvor mange af dem som har skrevet under, har været inde og se deres EGNE børn's Arto profil samt billeder de har taget af sig selv til deres side ?????

Jeg har selv en datter på 14, som har ild i samtlige hormoner i hendes krop, og nogle nye bryster som hun ikke helt ved hvad skal bruges til endnu. (farlig cocktail, når der er idioter som Rudy)
Hun ved at jeg til enhver tid (ved hjælp af VNC) kan følge med i hendes chatter, og at jeg sletter alt billed materiale som jeg ikke findes passende til nettet.