/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
"Forvansket" skærmbilled
Fra : Braveheart77
Vist : 580 gange
40 point
Dato : 04-09-06 18:07

Problemet er at skærmbilledet inde i selve Windows lige pludslig er begyndt at blive "forvansket". Har prøvet at skifte grafikkort, men der er stadigvæk sløret billed.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-09-06 18:12

Er det den rigtige driver til grafikkortet der er installeret og står skærmen som den skal i opløsning og Hertz

Kommentar
Fra : Braveheart77

Dato : 04-09-06 19:01

Det skulle meget gerne være den rigtige driver der er installeret, den fulgte nemlig med på cd-rom. Opløsningen står som 1280 gange 1024 i 32 bit. Tror ikke det er problemet for det har nemlig virket fint indtil for en uge siden, hvor selve billedet blev sløret.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-09-06 19:03

Prøv lige at kigge alligevel.
Højreklik denne computer - egenskaber - enhedshåndtering - hardware - se om der er gule spørgsmålstegn

Kommentar
Fra : Braveheart77

Dato : 04-09-06 19:15

Nej det er der hverken hos skærmkort eller skærm.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 40 point
Dato : 04-09-06 19:55

er det sådan at skriften er utydelig måske ??? - så gå i egenskaber for skærm - udseende - effekter og vælg enten cleartype eller standard. Er det en bærbar du har kan disse indstilinger godt drille ret ofte og lige pludseligt - er det en stationær er det sjældent men det sker

Er det ikke noget af ovennævnte så prøv at forklare dig lidt tydeligere ;.)

Kommentar
Fra : Braveheart77

Dato : 04-09-06 20:15

Nej det er ikke teksten der er utydelig. Selve billedet ser ud som når der er dårlig signal på et fjernsyn. Selve computeren er en stationær. En af de første gange billedet blev sløret, prøvede jeg at geninstallere driveren til grafikkortet, også var billedet klart igen. Men det virker ikke at geninstallere driveren mere. Kunne hellere ikke forestille mig at det var grafikkortet der var noget i vejen med, har nemlig lige modtaget et nyt med posten idag. Og modellen og mærket er identisk med det andet, som har virket engang. Selve problemet opstod med det gamle grafikkort.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-06 20:21

hmmm - kan jo ske skærmen er meget træt ... har du forsøgt med en anden skærm ??

Kommentar
Fra : Braveheart77

Dato : 04-09-06 20:27

Nej har endnu ikke forsøgt dette. Har nemlig kun en skærm, så det kun godt være dette skulle være næste træk. Har også en bærbar, kan man koble den stationær til denne?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-06 20:32

ja hvis stikket passer

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-06 06:53

du kan nøjes med at koble skærmen til den bærbare - så kan du se om den gør det samme - men stadig - stikket skal passe
Ved det fordi jeg har prøvet hvor en bærbar med defekt skærm kunne tilsluttes her

passer de ikke sammen må du se om du kan låne dig frem.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 07:19

Når du geninstallerer driverne gør du det så rigtigt,altså fjerner den gammle driver før
du geninstallere den nye?
Har du prøvet at geninstallere dine bundkort drivere
(chipset/pci/ o.s.v)
En anden god ide er at afinstallerer driver,kør et
regcleaner programm, geninstaller ny driver.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 05-09-06 07:25

Hvilket grafik kort/driver har/bruger du.

Bundkort drivere kan ofte blive korupte og vis
det er tilfældet så kan dit/dine problemer opstå(pci/agp/pci-e /grafik bus).

Godkendelse af svar
Fra : Braveheart77

Dato : 05-09-06 12:25

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-09-06 14:15

var det så alligevel cleartype/standard der var sat forkert - eller hvad foretog du dig ???