/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Logo i signatur
Fra : Plambaek
Vist : 619 gange
211 point
Dato : 04-09-06 09:21

Hej

Jeg har et problem!

Jeg har i min Outlook signatur et logo, som er et billede. Problemet er at når jeg sender en mail til folk bliver dette logo vedhæftet som en fil til mailen.

Kan man undgå, at billedet bliver medsendt som en vedhæftet fil og hvad kan man eventuelt gøre for at billedet kommer med i signaturen og ikke bliver vedhæftet?

Håber der en klog person der lige har svaret

Plambæk

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-09-06 09:53
Kommentar
Fra : Plambaek

Dato : 04-09-06 10:53

Det er den måde jeg har gjort det på.!

Billedet bliver vedhæftet mailen som en fil når den sendes.............

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-06 11:10

er sikkerheden høj både hos dig og modtagere er det grunden
... det kan du så ikke gøre meget ved hos modtageren.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-06 11:14

BTW.. du kan gøre det med outlook express ved at oprette brevpapir hvor logoet indgår foroven eller forneden - th eller tv eller i midten - ved at bruge guiden "vælg brevpapir"

Kommentar
Fra : Plambaek

Dato : 04-09-06 11:32

I mit gode gamle firma, var der ikke noget problem med at sende et logo med signaturen, men der var også en stor forkromet it-afdelingen til at klare sådanne ting.....øv øv..... og nu sider jeg i et lille bitte firma....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-09-06 16:29

Det kommer jo an på hvordan din og modtagernes outlook/express er indstillet. Efter installation af Service Pack 2, som de fleste jo har, ændres standardvisningen i Outlook Express til Almindelig tekst.
Og et indsat billede, er jo ikke en ren tekst.
Men tag kurset, ved at klikke videre med pilen:
http://office.microsoft.com/training/training.aspx?AssetID=RC011891991030
Uddrag:
Hvis du vil føje grafikobjekter og yderligere formatering til signaturen, skal du benytte en avanceret editor uden for Outlook. Det gør du ved at klikke på Avanceret redigering. Klik på Ja, når der vises en dialogboks for at fortælle dig, at der åbnes en editor, som ikke er en del af Outlook. Det er det, du ønsker at gøre.

Bemærk! Før du opretter en flot signatur, skal du kontrollere, hvordan du sender e-mail. Hvis du eller de fleste af de personer, du sender e-mail til, foretrækker almindelig tekst, har du kun brug for en almindelig signatur, og du kan heller ikke sende andet.

Du kan give signaturen et ekstra pift ved at indsætte et billede, et fotografi eller clipart – eller hvad der nu passer til dine behov. Der er masser af clipartbilleder på Office Online. Du kan også tilføje flere kontaktoplysninger, farver, tekstformatering og hyperlinks. Du skal dog huske på, at hvis du sender meddelelser i tekstformat, er det kun teksten i signaturen, der bliver sendt. Farver, formatering, grafikobjekter og hyperlinks kommer ikke med. Det samme gælder, hvis modtageren vælger at læse meddelelsen i tekstformat.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-06 20:40

tjahh og igen gælder det - hvis modtager har høje sikkerhedsindstillinger så ligger problemet bare der i stedet

Jeg ville bruge outlook express