/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Forbindelse m. trådløs router
Fra : Oldboston
Vist : 647 gange
250 point
Dato : 03-09-06 23:01

Jeg arbejder med en bærbar pc, og i hjemmet har jeg ADSL-forbindelse og trådløs router. Der er opkobling til serveren på min arbejdsplads. Foruden min bærbare har jeg opstillet en stationær pc, der også kører på den samme trådløse router. Det har ikke givet problemer i flere år, men pludselig i går er det umuligt for mig at få forbindelse til serveren på den stationære pc. Der er ingen problemer med den bærbare, den får forbindelse med det samme.

Jeg har prøvet at være inde og pille lidt under kontrolpanelet og har forsøgt at følge anvisningerne, men intet hjælper, - måske er der en helt banal forklaring, for forbindelsen var helt i orden for blot et par dage siden. Er der en skarpsindig person, der kan hjælpe?

Venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 250 point
Dato : 04-09-06 00:25

Ja nu er det jo svært at gætte årsagen. Men her er et par bud.

Rengøringen har hevet så meget i kabelforbindelsen at kabel eller stik er defekte, måske skal de bare skubbes helt ind. Se efter 0om den lille lampe ved netkortet i computerens systemenhed lyser. ?

netkortet er defekt.

Du ar virus i maskinen eller installeret et program der konflikter med netkortet. Se under harwareenhederne om kortet fungerer korrekt med driveren.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-09-06 13:19

Har du aktiveret WEB security eller noget andet.
Hvilken router er det

Kommentar
Fra : severino

Dato : 04-09-06 23:18

transor! har du mistet forbindelsen
Han taler om at begge køre trådløst!
Muligheden kunne være at dit trådløse netkort er stået af!
Check inde i din router om den har tildelt en IP-adresse til den stationære?

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 07-09-06 21:44

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 07-09-06 22:10

Jammen Severino - en trådløs forbindelse er jo netop en forbindelse hvor tråden er løs.