/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Mærkelig opførsel
Fra : engvad2
Vist : 350 gange
20 point
Dato : 03-09-06 14:14

Jeg har købt en wireless router (Hawking HWR54GU), som jeg har problemer med at få til at kommunikere men min bærbare computer.
Computeren understøtter kun WEP.
På routeren har jeg sat Authentication til "Auto" og Key Size til 64 bit (har prøvet 128 men det lader til at der er bedre forbindelse ml comp og router ved 64). Det er kun Key nr. 1 jeg har tildelt en kode. Under Access Point har jeg valgt "Selected Wireless stations only " og tilføjet min egen WLAN.
Computerens netværksnøgle har jeg sat så Netværksgodkendelsen er sat til "Delt" og Datakrypteringen er selvfølgelig sat til "WEP". Selve netværksnøglen er identisk med routerens. Nøgleindekset står på "1".

Jeg sidder i samme rum som routeren!

Håber nogen kan hjælpe mig.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-09-06 14:24

Men du har adgang til nettet ikke.
På din CD er der en pdf manual, hvor der står om hvad der skal laves for at de comp kan snakke sammen.
Jeg har selv en Hawking 54 Mbps

Kommentar
Fra : engvad2

Dato : 03-09-06 14:31

Min computer kan finde netværket og en gang imellem er jeg online selv om der under "trådløs netværksforbindelse" står "ikke tilsluttet". I teksten til min trådløse forbindelse kan der samtidig stå at jeg i øjeblikket har forbindelse til dette netværk.
Jeg har adgang til nettet via alm. LAN

Jeg har forsøgt at finde fejlen ved at kigge i pdf. manualen der ligger på cd'en, men uden held...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-09-06 14:31

Hov nu så jeg at du også har den USB adapter.
Nu vil jeg lige se hvad min står til.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-09-06 14:38

Min USB adapter står til >>Mode: station<<

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-09-06 14:56

hvad mener du med dette:
Computerens netværksnøgle har jeg sat så Netværksgodkendelsen er sat til "Delt"

Kommentar
Fra : engvad2

Dato : 03-09-06 15:13

Jeg bruger ikke min USB-adapter - har indbygget trådløst på den bærbare...
Inde under egenskaber for min trådløse forbindelse på computeren kan jeg vælge mellem "Åben" og "Delt" ud for et felt der hedder Netværksgodkandelse... Jag har prøvet begge, men uden resultat!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-09-06 15:46

Har du sat router til brodcast ssid (vis navn) og har givet den et navn.

Kommentar
Fra : engvad2

Dato : 03-09-06 15:55

Ja, routeren har fået et navn og computeren kan også godt finde den trådløse forbindelse. Problemet er bare at jeg ikke kan komme på...

Jeg har udskrevet den pdf. du snakkede om tidligere. Tit lidt nemmere at overskue på papiret frem for på skærmen, men er ikke endnu ikke nået frem til noget der kan løse problemet!

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 20 point
Dato : 03-09-06 16:26

Prøv om du kan komme på midlertidig, hvis du slår krypteringen fra.
Det bedste du kan gøre, er at tage et skridt ad gangen, og når det virker, så tilføjer du næste funktion. Så har du hele tiden check på hvor og hvornår det går galt.

Du behøver heller ikke mere end en krypteringsnøgle. Grunden til at der oftest er markeret 4 nøgler, er at du har en hurtig mulighed for at skifte til en ny nøgle, når og hvis det bliver nødvendigt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 03-09-06 16:27

NB! - Check lige en ekstra gang om nøglerne i router og PC er helt ens!

Kommentar
Fra : engvad2

Dato : 03-09-06 17:18

Tak for det... Jeg slog Wireless Security fra og straks var online via den trådløse forbindelse Herligt. Jeg har stadig mit Access Point sat til "Allow LAN access by: Selected Wireless stations only" og "Allow Internet access by: Selected Wireless stations only", så lidt sikkerhed er der da!

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvor fejlen er når jeg slår WEP til!

Tak for hjælpen så langt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-09-06 17:40

configure web
sættes til web
authentication = auto
key size 64 (10 karakterer)
key 1 = abcde12345 ( bogstaverne abcde og tallene 0-9)
save

og så skal du sætte din adapter mage til

eller
Hvis du bruger SSID åben navn så kan du bare prøve at tilslutte så bliver du bedt om en web kode

Kommentar
Fra : engvad2

Dato : 03-09-06 17:44

Jeg har ingen ide om hvad der er forskelligt i opsætningen nu og før, men efter jeg slog Wireless Security fra (som severino foreslog) og aktiverede det igen er jeg på nettet!

1000 tak for hjælpen begge to

Godkendelse af svar
Fra : engvad2

Dato : 03-09-06 17:47

Tak for svaret severino.

Kommentar
Fra : e.c