/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
mc med lav sædehøjde
Fra : fnug72
Vist : 3176 gange
100 point
Dato : 02-09-06 23:54

jeg står og skal købe en mc, men den skal have lav sæde højde, da det er til en "lille" dame ca 1.60 er mest til suzuki eller honda, den skal ikke være for dyr da hun ikke har vildt mange penge at gøre med, er der nogen der har forslag til hvad der er "godt" til sådan en dame??

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-09-06 00:12

Hvor meget er "ikke vildt mange penge" og hvilken MCstil kan hun lide, racerpræget eller custom/chopperagtig.

Det med sædehøjden er ikke så stort et problem når man taler nyere maskiner, da mange af dem har en relativt lav sædehøjde.

Og en anden ting er, at mange gange gør folk det til et større problem end nødvendigt.

Jeg er selv kun 1.60 og kører på en oldgammel Suzuki med en sædehøjde på 82 cm, hvilket er temmelig meget i forhold til f.eks. nyere Suzukier, Maruder-modellerne m.fl. som måler fra ca 68 - 70 cm i sædehøjde.
Og det samme er gældende for andre modeller end Suzuki

mvh dova

Kommentar
Fra : MikkelV

Dato : 03-09-06 01:36

Jeg har en gsx 750 f. Den har lav sæde højde. Den er din for 50 kilo.

Kommentar
Fra : fnug72

Dato : 03-09-06 12:30

ikke vildt mange penge er omkring 15-20000 kr og det må meget gerne være en lidt chopperagtig mc og frem for alt slet ikke en racer model. og gerne en ældre maskine.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 03-09-06 20:39

15-20000 begrænser jo godt nok mulighederne en hel del.

Det er sådan set det prislag sådan en som min MC ligger i, og den er fra 1980

Det er sådan en som i linket her, en Suzuki GS 400 L.

http://www.mc-tirsdagsklubben.dk/medlemmer/frank.htm

Men det er en dejlig lille handy maskine, letkørt og billig i drift, går omkring 25 km/l.
Jeg har haft to af dem, den første havde jeg i 11 år, og det eneste der blev kostet på den, var et nyt batteri, kæde/tandhjul og et nyt dæk, og så et værkstedsbesøg for at justere ventiler, tænding o.s.v.....og den jeg har nu, har jeg haft i 4 år, og ikke kostet en krone på endnu udover et nyt batteri til 150,-

Find sådan en til 12-15000, der ikke har kørt alt for mange kilometer ( 40-45000) og hun får en god maskine.

Ellers skal du ned i noget lille 250er, og dem bliver man altså træt af, da de ikke kan meget mere end en ulovlig 30er knallert.

Og hvad findes der så af dem sådan lidt customagtigt, ja der er en 250 Virago (Yamaha), men den tvivler jeg stærkt på, I finder under knap 30000, selv om det så også er en gammel model.

Honda og Kawasaki lavede ikke sådan nogen modeller i de ældre årgange, synes jeg.
Men suzuki lavede en GN 250er omkring 1990, som jeg vil tro kan fås nu for de penge.

Ellers skal I over i de nyere "Made in Taiwan eller Kina" modeller Jinlung 250, Jincheng 100 o.s.v., men det er noget bras, der ikke er pengene værd, de holder ikke og har kun mellem 7 og 12 HK og kan ikke engang køre 100 km/t.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : fnug72

Dato : 05-09-06 00:00

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : kgk1967

Dato : 15-10-06 21:54

Hejsa

Jeg står også og skal finde en mc. her til forår, jeg er også kun de der 160.
Men har bare hørt fra mange af mine, biker venner at jeg ikke må købe en for lille mc.
Men syntes det er svært, for skal man købe nu trods jeg ikke har kortet, eller vente ?