/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Religion / Spørgsmål
10  molokyle 587
Balsamering
Fra : snusi
Vist : 5503 gange
150 point
Dato : 02-09-06 19:58

Balsamering af lig i 2006 foregår det som i gamle dage?

snusi

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 02-09-06 20:15

Ja det gør det.De har måske nogle nye balsamerings væsker ol.
alimak

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 02-09-06 20:33

Nej. Det har udviklet sig over mange årtier, århundreder m.v. ifølge
http://en.wikipedia.org/wiki/Embalming

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 02-09-06 21:12

Jeg tænker på et "almindeligt" menneske der skal transporteres til udlandet. Jeg har hørt at liget så skal balsameres og det er vel ikke på samme måde det foregår?

snusi

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 150 point
Dato : 02-09-06 22:20

Skal et menneske fraktes til udlandet med fly ,så skal personen ligge i en zink kiste som er loddet sammen, sådan at det ikke kan blive lekage fra kisten.Personen trænger ikke balsameres.
alimak

Godkendelse af svar
Fra : snusi

Dato : 03-09-06 10:05

Tak for svaret alimak.

Okay så ved jeg hvorfor der skal bruges en zinkkiste, men denne person jeg taler om skal også balsameres. Det er flyselskabet der forlanger det.

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 03-09-06 11:58

Snusi > Prøv at undersøge et andet flyselskab...

Nå, men sørgelige omstændigheder anyways...

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-09-06 18:12

Tak selv. Jeg har aldrig hørt at flyselskabet forlanger balsamering.
alimak

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 20-02-07 23:48

For et lig, der transporteres til udlandet, gælder samme regler uanset transportmåden.
Der er ikke krav om balsamering, men krav om transport i en kiste, hvori der ligger en tilloddet zinkkiste med glasrude ud for hovedet, der er tildækket.
Glasruden er bl.a. for, at myndighederne kan sikre, at det er et lig, der transporteres, da man, før denne regel blev indført, har observeret helt andet indhold, som guld, juveler og narko.
Der skal foreligge transportpapirer, udført af en bedemand, og sammen med disse papirer skal der ligge en dødsatest, der er udfyldt af en læge

Kommentar
Fra : linux-man

Dato : 21-02-07 00:09

Hej Per

Du skriver:

Citat
Der er ikke krav om balsamering, men krav om transport i en kiste, hvori der ligger en tilloddet zinkkiste med glasrude ud for hovedet, der er tildækket.
Glasruden er bl.a. for, at myndighederne kan sikre, at det er et lig, der transporteres, da man, før denne regel blev indført, har observeret helt andet indhold, som guld, juveler og narko.
Der skal foreligge transportpapirer, udført af en bedemand, og sammen med disse papirer skal der ligge en dødsatest, der er udfyldt af en læge

Hvis glasruden kun dækker ansigtet, kunne der vel fortsat smugles de omtalte varer.....?

Forbrydere kan jo bruge alt, og har - ret ofte - kun minimal sans for etik og god tone.

Kommentar
Fra : per_jacobsen

Dato : 21-02-07 01:37

Ja, men sådan er reglerne nu engang udformet, men man kan alligevel se en del, for kluden, der dækker ansigtet, ligger ret tæt til, og det er kun hvad der ligger under liget, der er skjult, for man kan se ned langs begge sider på liget.