/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Pasword på fil
Fra : b2253
Vist : 488 gange
50 point
Dato : 01-09-06 15:40

Kan det lade sig gøre at sætte et pasword på en fil i dokumenter, så kun jeg kan åbne den. HVORDAN?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-09-06 15:59

Lav et dokument
gem som (F12)
tryk på funktioner oppe til højre
Nu har to mulighedder for at låse dokumentet.
Adgangskode til åbning
adgangskode til redigering

Kommentar
Fra : iah

Dato : 01-09-06 16:00

Du højreklikker på filen, går ind i egenskaber så kommer der mulighed for at skjule eller skrivebeskyte filen...

IAH

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 16:20

eller lav en privat mappe
Citat
Åbn Denne computer.
Dobbeltklik på det drev, hvor Windows er installeret (normalt drev C, medmindre der er flere drev på computeren).
Hvis indholdet af drevet er skjult, skal du klikke på Vis dette drevs indhold under Systemopgaver.

Dobbeltklik på mappen Dokumenter og indstillinger.
Dobbeltklik på brugermappen.
Højreklik på en mappe i brugerprofilen, og klik derefter på Egenskaber.
Marker afkrydsningsfeltet Gør mappen privat, så kun jeg har adgang til den under fanen Deling.
Bemærk!

Dobbeltklik på ikonet Denne computer på skrivebordet, hvis du vil åbne Denne computer.
Denne indstilling er kun tilgængelig for mapper, der er indeholdt i din brugerprofil. Mapper i din brugerprofil omfatter Dokumenter og tilhørende undermapper, Skrivebord, menuen Start, Cookies og Foretrukne. Hvis du ikke gør disse mapper private, er de tilgængelige for alle, der bruger computeren.
Hvis du gør en mappe privat, er alle dens undermapper også private. Hvis du f.eks. gør mappen Dokumenter privat, gør du også Musik og Billeder private. Når du deler en mappe, deler du også alle dens undermapper, medmindre du gør dem private.
Du kan ikke gøre dine mapper private, hvis drevet ikke er formateret som NTFS. Hvis du vil have oplysninger om, hvordan du konverterer drevet til NTFS, skal du klikke på

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 16:21

Citat
relaterede emner

kig i hjælp og support

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-09-06 16:54

Alle Officedokumenter kan beskyttes med password.
Word: Funktioner--->Beskyt dokument.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-09-06 17:45

Så b2253 - nu har du fået alle mulighederne.