/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
IP-adresser
Fra : edbhans
Vist : 782 gange
500 point
Dato : 01-09-06 14:06

Hjælp ønskes - svar udbedes i harehøjde.

Jeg er flyttet fra DK til Grønland sammen med min computer. Skulle bruge nye støvler; men så store størrelser kan ikke fås heroppe. Fandt så en dansk side, hvor jeg kan handle via internettet.

Nu skal vi jo ikke betale moms i Grønland, hvorfor det danske firma gerne må afregne til os uden.

Og her kommer vi så til mit spørgsmål: Firmaet styrer sine kundehenvendelser efter vore IP-adresser - kan han det?

Efter hvad jeg lærte for år tilbage, får en maskine sin IP, når den startes første gang - og den IP beholder den så resten af livet. Eller er det forkert?

Grundet til mit spørgsmål er, at firmaet ikke vil sælge til mig uden moms, fordi jeg har en dansk IP-adresse - også selv om han sender varen til Grønland.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 14:15

bed det fjols om at kontakte dig pr telefon - så går det vel op for ham/dem at du ER på grøndland - det kan jo også ses ud fra den adresse du opgiver

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 01-09-06 14:25

Den har jeg aldrig hørt før. Du tager vel ikke fejl af IP og SE-nummer??? Bare en tanke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 14:31

er der et telefonnr du kan kontakte dem på ??? Kan de kontaktes via mail ??

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 510 point
Dato : 01-09-06 14:50

Det er ikke korrekt.
Der kan bruges 2 forskellige ipadresser. en fast ip som du omtaler og den vil være det samme hver gang der bliver logget på og så kan man få dynamiske ipadresser som bliver tildelt når man logger på.

Kommentar
Fra : edbhans

Dato : 01-09-06 15:49

Hej alle

Tak for jeres svar - Fijala får pointene, da han er den, der kommer tættest på.

Jeg har lige fået en mail mere, hvor han dokumenterer sin dumhed:

"Vi kan se din computer sidder i et dansk netværk,da Ip adressen er fra danmark. Det er sikkert rigtigt hvad du siger, men vi styrer nu en gang sites-ene efter Ip adresse ås forbrugerne bla får den rigtige valuta. Det er ikke perfekt., men fungere udmærket i praksis.

Hvis din computer havde siddet i et grønlandsk netværk var du blevet ledt ind på et grønlandsk site med priser som er ca. 5-8 % laver"

Firmaet hedder: www.eccoamager.dk - så check dine fakturaer en ekstra gang, hvis du handler her.
Bor du uden for DK bliver varerne dyrere, da der skal betales et større beløb i porto.

Godkendelse af svar
Fra : edbhans

Dato : 01-09-06 15:52

Tak for svaret Fijala.