/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Højere uddannelser / Spørgsmål
10  3773 570
demogorgot
Fra : Dieter
Vist : 689 gange
50 point
Dato : 01-09-06 10:56

Er der nogen der ved, hvad dette begreb betyder ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 11:02

øhh et eller andet russisk måske

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-06 11:06

i hvilken forbindelse bruges ordet, kan det ikke være en hører/skrivefejl?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-06 11:07

lyder som noget i en film - et spil af en art

Accepteret svar
Fra : Dr.Disco

Modtaget 60 point
Dato : 01-09-06 11:16

Er det ikke Demogorgon du mener?

Citat
Demogorgon, although often ascribed to Greek mythology, is actually an invention of Christian scholars, imagined as the name of a pagan god or demon, associated with the underworld and envisaged as a powerful primordial being, whose very name had been taboo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Demogorgon
Citat
In many campaign settings for the Dungeons & Dragons role-playing game, Demogorgon is a powerful demon prince. He is known as the Prince of Demons, a self-proclaimed title he holds by virtue of his power and influence. Demogorgon lives on the 88th layer of the Abyss, known as The Abysm, Brine Flats, or Gaping Maw. The hatred between Orcus and Demogorgon is legendary. He is also a dedicated foe of both Graz'zt and Fraz-Urb'luu. In Gary Gygax's Gord the Rogue series, he is the brother of another demon lord called "Mandrillagon."
http://en.wikipedia.org/wiki/Demogorgon_(Dungeons_&_Dragons)
mvh. Dr.Disco

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 01-09-06 12:28

Tak for svaret Dr.Disco.
det var rart at få det opklaret. Jeg havde fået at vide at det betyder "kærlighed".
Men nu kan jeg se at det ikke har ret meget med kærlighed at gøre.

Med venlig hilsen
Dieter