/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
opsætning af trådløs router
Fra : nejrup
Vist : 705 gange
100 point
Dato : 31-08-06 20:41

opsætning af trådløs router / acces point .mærke level one.
punkt for punkt.
køre nu, men dør på tidspunkter eller mister hastighed.

Kommentar
Fra : thomasandersen

Dato : 31-08-06 21:19

Lyder til at være dårlige antenne forhold.
Værd opmærksom på at de almindelige trådløse routere (kender ikke din) ikke rækker særligt langt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-08-06 22:55

Det trådløse signal er følsomt over for forskellige påvirkninger. Det kan være:
1) Typen af materialer i vægge og loft/gulve som signalet skal trænge igennem.
2) Alle antenners placering, i forhold til dens omgivelser.
3) Megen persontrafik kan virke forstyrende på signal kvaliteten.
4) Elektriske forstyrelser fra bl.a. Microovne og trådløse telefoner m.m.

Gode antenneforhold giver den bedste dækning.

De trådløse enheder forsøger at opretholde den højeste mulige hastighed, som alle enheder kan klare i fællesskab. - Når der opstår forskellige forstyrelser eller dæmpning af signalet, i bl.a. vægge m.m., vil hastigheden falde til der igen er stabilitet i signalet. - Hvis forstyrelserne er for kraftige, kan signalet helt udeblive.

Prøv at se inde i din router, om den er skruet helt op for sendestyrken. Men det er også vigtigt at den trådløse PC kan nå tilbage til routeren.
HUSK at 90% af et trådløs forbindelse, er gode antenneforhold!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-09-06 21:35

Nu hvor du ikke har været på i nogle dage, vil jeg lige indskyde en bemærkning!
Dit netværk skal kære med variabel hastighed, det der hedder AUTO.
Det skal den fordi den skal fastholde forbindelsen længst mulig.
Hvis du har valgt at fastholde en hastighed på 54 Mbps, og den så falder p.g.a. forstyrelser, så vil du hurtigt få et udfald, når hastigheden ikke kan holdes på det fastlagte niveau !!!

Så check om du køre AUTO !!!