/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
Trådløst netværk med fejl
Fra : apors
Vist : 376 gange
20 point
Dato : 31-08-06 17:25

Hejsa, jeg har en lidt ældre bærbar, som har været på mit eget trådløse netværk med en usb dongle (54Mbit).
Jeg har dog formået at ødelægge denne dongle, så i stedet har jeg købt et trådløst PCMCIA netkort...
Problemet er dog nu, at jeg nu kun i korte perioder kan bruge mit trådløse netværk!!
Lige når bærbaren er blevet tændt og det nye netkort sættes i, så kan jeg godt komme på det trådløse og derved på internettet! Men pludselig holder skidtet op med at virke...Det ser ud til at netkortet stopper med at sende information, men kan dog stadigvæk godt modtage (netværksprogrammet viser at intet bliver sendt)!! Jeg kan derfor stadigvæk se netværket, men ikke komme på det!
Jeg har fået byttet det trådløse netkort en gang, så er nu begyndt at spekulære på om det er min bærbar, der ikke rigtigt kan håndtere PCMCIA netkortet?
Jeg vil derfor lige høre om nogen kender årsagen til problemet, og måske ved hvordan det kan løses???

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 20 point
Dato : 31-08-06 19:53

Hvis du stadig kan se netværket er det ikke dit kort der fejler. Det må være opsætningen i routeren der er fejl. Tjek iht din manual til routeren opsætningen igennem. Husk også kryptering hvis ikke du har det i forvejen

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-08-06 23:03

Da du brugte en USB dongle, sad den vel bag på maskinen, hvor dit PCMCIA kort sidder i siden.
Antennen i et PCMCIA kort, er ikke ret stor, og sidder ude i den yderste ende. Den er derfor følsom over for de omgivelser den sidder i.
Du må forsøge at eksperimentere lidt med det, ved at flytte og dreje din PC lidt rundt. - Hvis du kommer for tæt på kortet med hånden, kan det dæmpe signalet betydeligt.
Eksperimenter og vend tilbage med resultatet.

Godkendelse af svar
Fra : apors

Dato : 03-09-06 15:00

Tak for svaret Fijala.

Kommentar
Fra : apors

Dato : 03-09-06 15:22

Tak for svarene....Jeg har prøvet at eksperimentere lidt med hvordan netkortet er følsom for omgivelserne...Men jeg tror jeg er kommet til den konklusion, at det er det nye netkort og routeren, der ikke arbejder ret godt sammen/kan fungere sammen...Eller rettere at det er min router, som er besværlig, fordi når jeg ikke kan komme på mit eget netværk kan jeg godt komme på naboens, så det er ikke PCMCIA-kortet, der fejler noget!!!! Jeg må bare prøve at ændre lidt på routerens indstillinger indtil forbindelsen er stabil, og ikke kun 5 min ad gangen!!!!