/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Dværg puddel opkast gul skum
Fra : LiseNørgaard
Vist : 3091 gange
100 point
Dato : 29-08-06 11:31

Min hund døjer med opkast som følge af græsspisning. hunden har feber og gullig skum og galde. Det lugter forfærdeligt.
Hvad kan det skyldes og er der en måde at hjælpe den med det?
Har været ved dyrlæge og har fået clavubactin.
Er der nogle husråd eller lign ?
Min hund er fem år.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 12:00

Hvis det var et menneske ville jeg prøve med kiks, men hvad sagde dyrlægen der kunne hjælpe??
Jeg syntes ikke det lyder rigtigt, at hunden skulle få feber af at spise græs??

Rigtig god bedring med hunden

Kommentar
Fra : melbit

Dato : 29-08-06 12:17

Hej med dig........... Jeg har selv pudler i mange str. og en gang imellem kaster en af dem osse gult skum op. Jeg har erfaret at det er værst på tom mave Så jeg gør det at jeg udenfor fodertid kaster lidt hunde-knaser ud til dem.
Men mine har dog ikke feber - er du sikker på at hunden har feber? Mener at hundens temp. er lidt højere end menneskets????

Melbit

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 29-08-06 12:45

hejsa!
Det lyder da ikke godt. Har du haft kyllingeben eller lign. som kan have sat sig fast. Det oplever jeg at mine dyr får opkast af og græsspisning tyder på at der er noget som skal op. Har det stået på længe? Har medicinen hjulpet? Spiser den normalt?
Det er synd for vovsen la.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 29-08-06 13:12

Hvor høj feber har din hund?

Du har fået clavubactin hos dyrlægen. Hvor længe har din hund fået de tabletter? --Medicinen kan nemlig godt i sig selv give lidt kvalme og opkastninger... Hvis det er derfor, så vil det gå over, når I er færdige med pillerne.

Kommentar
Fra : Mokof

Dato : 29-08-06 13:31

Den kaster ikke op på grund af græsset men den spiser græs fordi fordi den har noget der generer den. Det er normalt at hunde spiser græs for at komme til at kaste op.

Kommentar
Fra : cocococo

Dato : 29-08-06 13:45

hej ja jeg har også en mellem pudel og hun gør det også men det er også fordi hun er sultne også får hun lidt at spist og så er alt godt igen

kærlig hilsen betina

Kommentar
Fra : annipost

Dato : 21-10-06 06:36

Mine hunde er langhårede og slikker deres pels... så de får hår i maven... spiser græs og kaster gul skummende galde op... selvfølgelig ikke hver dag, men med jævne mellemrum... og de er hverken syge før eller efter. så det får de bare lov til uden vi bekymrer os om det mere.

Kommentar
Fra : tinkemus

Dato : 27-10-06 23:32

Hejsa!

Jeg har to hunde, hvoraf den ene også kaster gult skum op!
- det er faktisk tit hvis hun virkelig skal ud, det er som det tager trykket, for hun holder sig ALTID!
Hun spiser også ofte græs, når hun er ude og det er helt normalt, som også en af de andre skriver...de gør det for at fremkalde opkastning, fordi der er noget der genere dem.

Mine har aldrig fået piller imod det...

Hilsen

Eva