/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Mangler cd til Audigy ZS
Fra : Djkruntz
Vist : 628 gange
200 point
Dato : 28-08-06 16:57

Efter jeg er flyttet har jeg ikke kunne finde min cd til mit Creative Soundblaster Audigy ZS..
Det er lidt af et problem for mig da der er mange ting jeg ikke kan justere
med den driver jeg har fundet på Creative's hjemmeside.
Hvis der er nogle der kender et sted hvor man kan downloade det der er på cd'en
eller en kopi af denne, så ville jeg blive glad og blive ligeså glad hvis der skulle være
en der har den orginale cd til kortet og gad lave en kopi af denne...

På forhånd tak

Mvh. Djkruntz

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 28-08-06 17:17
Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 28-08-06 17:19

Ovenstående link er godt nok til Creatives hjemmeside. Husk at vælge alt - altså både driver og application

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 28-08-06 22:46

Har været igang derind på deres side god til det med drivere men det der ligger der er bare opdateringer til det software på cd'en. pånær driveren den er ok standalone.
Vil bare have fat i de orginale installations filer.

Mvh Djkruntz

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 28-08-06 22:52

RETTELSE!!!

Har været igang derinde på deres side...
Er god til det med drivere/software, men det der ligger der er bare opdateringer til det software på cd'en. pånær driveren den er ok standalone.
Vil bare have fat i de orginale installations filer.

Mvh Djkruntz
Damn jeg er træt

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 28-08-06 23:02

Ikke forstået - skær det lige ud i pap. Troede da at drivere på fabrikantens hjemmeside er de originale??

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 29-08-06 08:51

Her skulle du kunne finde det hele: http://dk.europe.creative.com/support/downloads/download.asp?MainCategory=1&nRegionFK=&nCountryFK=&nLanguageFK=&sOSName=Windows+XP®ion=3&Product_Name=Audigy+2+ZS&Product_ID=4915&modelnumber=&driverlang=1033&OS=10&drivertype=0&x=43&y=9 Godt nok et lang link håber det virker. Selve grunddriveren ligger øverst 34,26 MB, derefter er du nød til at hente de enkelte plugins og installere dem.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 29-08-06 19:15

Ok, jeg har været inde på creative's side og hente alt! (Inden jeg skrev dette spørgsmål)
Driveren virker som den skal. Men det software der udover driveren følger på den orginale cd mangler jeg.
Det er rigtig nok at der ligger en masse opdateringer inde på siden også men da jeg ikke har den orginale cd med det software jeg vil vil have, så er der jo ikke noget at opdatere.
Dvs. (I pap) At hvis jeg prøver at installere softwaren til kortet (ikke driveren) så siger den bare at der ingen tidligere versioner er installeret..

Forstår i mig eller skal jeg prøve igen? Gik ikke lige så godt med at få alle detaljer med fra start.

Mvh Djkruntz

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 29-08-06 19:28

Ok! forstået.
Så må vi på jagt. Lidt dårligt at de ikke har de originale filer - og ikke bare opdateringer - liggende.

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 29-08-06 19:48

Så skulle være der - kan vi da håbe

Prøv at se her (lidt nede på siden) Ellers må vi igang igen. Good Luck

http://www.driverheaven.net/showthread.php?t=45004

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 29-08-06 23:16

Hmm, det er jo en guide til at installere Audigy 2ZS drivers på et soundblaster Live lydkort!
Ved ikke om den cd/installation dur til Audigy 2ZS?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 30-08-06 11:03

Jeg checker lige derhjemme. (Jeg er på arbejde nu). Jeg har et Audigy 2 kort i min Netvista PC ( jeg er bare ikke sikker på at det er et ZS). Jeg mener der er 2 CD til dette. en med diverse drivers og utillities, og så nogle extra ting. Jeg vender tilbage engang sent i aften, er på job til 23:45. Så skriver jeg lige hvad det er præcis jeg har. Hvis det kan bruges vil jeg gerne sende dig et par kopier.
De værktøjer jeg har installeret, giver som du skriver en masse indstillingsmuligheder, og diverse tests der kan køres, til indstilling af højtalerstyre, balance osv. Plus at EAX udvidelsen, kan bruges til at lægge diverse effekter på.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 30-08-06 21:59

Lyder rigtig godt Brassovitski!
Det ville jo være lækkert hvis det var et zs...

Mvh Djkruntz

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-08-06 11:33

Jeg har kortet og cd'en,har du skype???
så kan jeg sende den til dig som ZIP fil
men den er på 533MB og kan komprimeres til
omkring 187MB så vis du har en nogenlunde
hurtig downloade speed på din internetforbindelse
så kan vi saktens fixe det problem.
Men har du en langsom forbindelse så kan det
tage enorm lang tid og det er ikke sikkert
at jeg vil bruge hele dagen på at sende filen
til dig,så oplys mig lige om hvor hurtig din
forbindelse er og om du har skype.
Med skype kan man sende filer med ubegrænset
størrelse Pe to Pe.
Jeg bruger ikke selv creative's drivere fordi
der altid problemer med disse drivere.
Jeg bruger selv kX Audio Driver, kX drivere
er lavet af privat personer og kan hentes på nettet
men de er for audio nørder som mig selv.

Manse Audiophil 9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-08-06 11:41

http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?creative
Har selv brokket på ovenstående link
Fordi de kan godt lave hardware men deres software programmører må de have fundet i en børnehave i
den syd kinesiske provins SHIT

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 31-08-06 19:08

Haløjsa
Nu har jeg checket, Mit kort er et SoundBlaster Audigy 2, 6.1 kanal. Jeg har følgende CD'r/DVD'r:
1. Audigy 2 - Feature Showcase Demonstration CD
2. Audigy 2 - Installation and Applications CD
3. Audigy 2 - Creativ DVD-Audio Sampler Disc.

Dem vil jeg gerne kopiere til dig, hvis du mener de kan bruges.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 31-08-06 20:26

Hej Manse9933! Du må gerne sende det til mig på skype. jeg har en 2048/512 adsl..
Der er mit brugernavn også djkruntz.

Brassovitski, jeg siger lige til hvis jeg ikke får det til at virke for så ville det være lækkert.

Mvh djkruntz

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 31-08-06 20:34

Ok,jeg kontakter dig inden for fem minutter,men det kan være der er meget aktivitet på nette på denne tid af aften,vi prøver.

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 31-08-06 20:34

Øh, Har da vist ikke lige skrevet rigtigt. er der et Audigy 2 ZS

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-09-06 01:03

Jeg afventer. Jeg har tidligere det et tip her på kandu, noget med en onlineservice, hvor man kunne lægge filer op så andre kunne hente dem ned. Jeg vil lige se om jeg kan finde det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-09-06 09:04

Djkruntz>Fik du filen i går?
Da jeg tjekede forløbet var du gået off line,
men det så ud som om filen var overført,
uploade baren stod på fuld uploade men der stod
også at skype kopler op,som om den ikke var færdig.

Manse9933

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 01-09-06 15:54

Fik åbenbart ikke filen skype lave en eller anden fejl...
Hvad gør vi så? prøver igen?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-09-06 18:09

Det kan vi da godt Djkruntz,så skal det nok være i morgen tidligt hvor der ikke er så meget trafik på
nettet,vis du er oppe mellem 7:30 0g 8:30 i morgen tidligt så tror jeg der er en bedre mulighed, du kan også ringe mig op på skype og så kan vi lave en aftale,jeg er oooooooonline den næste times tid.

Manse9933

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-09-06 20:09

Halløjsa i to (Djkruntz og Manse9933). Prøv lige at se her:
http://www.badongo.com/index.php?affiliate=100008
Jeg har ikke slev afprøvet det men det ser meget let ud.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-09-06 21:28

Hej Brassovitski >vi er ved at uploade med FlashFxp
Ftp program lige nu og det ser ud til at det fungerer.
Det er nok det ultimative men dit link ser interessant
ud og det er røget i mine foretrukne til senere gennemsyn,Tak.
Manse9933

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 01-09-06 23:49

Jeg har sat en upload af Audigy2 driver CD'n igang på førnævnte link. Jeg har først lavet et ISO image. Så når uploadet er færdig skulle det kunne downloades og så brændes med 'Brænd et image' Funktionen i Nero. Jeg smider et link her på tråden når uploadet er færdig.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 02-09-06 04:36

Djkruntz >I am alive and running

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 02-09-06 08:05

Nu har jeg uploadet Driver/utillity CD'n til Audigy 2 kortet på følgende link. http://www.badongo.com/file/1331970
Filen er blevet delt i 7 dele plus en referencefil. Man skal downloade et specielt program til at merge dem sammen igen. Det ser ud til at være ret smart. Det er egentlig også en god ide med delingen i mindre dele, så er det ikke så meget der skal gøres om, hvis en download kikser.
Det tog godt nok en hel krig at uploade filen, vel ca. 4-5 timer. 56 Kbit/sek. Min max. uploadhastighed er 512 Kb. Det tager ca. 24 min. pr. del at downloade filerne (1024 KB opkobling).

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 02-09-06 15:10

Lyder godt manse!
Du kan bare uploade på min ftp når du er kommet så langt med at geninstallere..

Brassovitski Det lyder da interessant! Må jeg lige kigge nærmere på senere.
Er det forresten til ZS din cd??

Mvh djkruntz

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 03-09-06 08:47

Nej Jeg tror ikke at min CD er til ZS. UPS jeg checkede lige på Crteativs hjemmeside. Hvis jeg forstår rigtig er ZS udgaven en udvidet udgave med indbygget tuner og en masse andt, så det er ikke den CD jeg har. Mit kort er et 6.1 Souround Sound kort, og det eneste det har med video at gøre er at det har en Firewire indgang. Så det er nok langt fra den samme CD. Beklager at jeg først bliver opmærksom på det nu.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 200 point
Dato : 03-09-06 09:42

Djkruntz >så skulle den være der i ISO format.
Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : Djkruntz

Dato : 03-09-06 13:51

Tak for hjælpen Manse9933.
Nu ser det ud som om at det endelig virker!

Mvh djkruntz

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 03-09-06 16:14

Godt nok Djkruntz det var så lidt