/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Skilsmisser / Spørgsmål
10  pifo 320
Hustrubidrag
Fra : BerndJ
Vist : 4871 gange
100 point
Dato : 27-08-06 19:53

Er der nogen som kan fortælle mig hvornår, hvor meget og hvor længe jeg skal betale hustrubidrag i forbindelse med separation / skilsmisse under følgende forhold:

har været i gift i 18 år - tjener ca. 350.000 kr / år (hustru arbejder "kun" hver 2. uge og tjener ca. 300.000 kr / år) - 3 børn (11 år, 17 år og 19 år - alle under uddannelse) - ingen formue, men hus, sommerhus og 2 biler.

HVORDAN er jeg stillet?? Hvis der ikke findes et entydigt svar: hvor kan jeg læse mig til det??

På forhånd tak!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-08-06 20:12

Det er jo ikke sikkert at du kommer til at betale hustrubidrag. I tjener jo næsten det samme, men det er kun Statsamtet, der kan afgøre det.

Børnebidrag kommer du til at betale, hvis det er ægtefællen, der skal have børnene boende.

http://myndigheder.danmark.dk/gruppe.asp?page=gruppe&objno=118508

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 27-08-06 21:04

Børnebidrag, såfremt de bor hos moderen eller flytter hjemmefra, kan du komme til at betale indtil børnene er 25, såfremt de er under uddannelse til den tid.

Hustrubidrag er det ikke sikkert du skal betale, da I tjener næsten lige meget og din eks dermed er i stand til at forsørge sig selv, så det kan man ikke sådan svare på.

Hus, sommerhus og biler indgår i bodelingen ved skilsmissen med 50/50 såfremt det ikke er særeje.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : BerndJ

Dato : 27-08-06 21:06

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-08-06 21:17

Citat
HVORDAN er jeg stillet?? Hvis der ikke findes et entydigt svar: hvor kan jeg læse mig til det??

Det findes ikke, det er afhængigt fra den ene sag til den anden.