/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Baerbar med engelsk tastatur
Fra : grevelund
Vist : 864 gange
100 point
Dato : 27-08-06 11:09

Hey alle sammen

Jeg er for tiden i Australien og kan spare en masse penge ved at kobe en baerbar i Hong Kong igennem Dell, men computeren har jo saa engelsk tastatur, kan man saa bare installere dansk tastatur eller er tasterne anderledes saa dette ikke er muligt??

Haaber i kan hjaelpe.

Mvh

Grevelund

Kommentar
Fra : bredker

Dato : 27-08-06 11:23

opsætningsmæssigt kan du bare indstalere dansk windows
men du render jo nok ind i et andet problem, det er jo ikke ret nemt at udskifte selve tastaturet på den , da den jo fysisk vil mangle tasterne ÆØÅ

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 27-08-06 11:24

Vi har købt en bærbar på Tenerife, da vi kom hjem installerede vi bare en dansk XP, så er det som et dansk tastataur, men du skal lige være opmærksom på at tasterne ikke er de samme, med hensyn til æøå er andre tegn, men virker som æøå når du har ændret til dansk

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 27-08-06 11:48

Hvis du køber en Dell bærbar, kan du købe et fysisk dansk tastatur til din model hos den danske afdeling af dell, når du kommer hjem til danmark igen. Om det passer til din bærbar ved jeg ikke, men jeg kan kun forestille mig det. For ellers skulle de jo lave specielle, danske dele, japanske dele, kinesiske dele osv...

Så umiddelbart vil jeg tro du sagtens kan købe en udenlandsk bærbar, og så installere et dansk keyboard i den når du kommer til danmark... I hvert fald med dell (jeg har selv skiftet mit tastatur i min dell, men det var bare fordi mit andet var gået i stykker, har ikke skiftet "nationalitets-tastatur")

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-08-06 12:10

Placeringen af de forskellige tegn kan variere på tasteturet, alt efter hvilket sprog det er beregnet for. - Jeg var udsat for et tysk tastetur, der med dansk windows, havde flyttet lidt rundt på tasterne.
Den havde ß taste og y og z var byttet om. Sådan vil det sikkert også kunne fremkomme med andre sprog-tasteturer.
Muligheden er at tilslutte et dansk USB tastetur til den "UnderDown PC" hvilket også er mere behageligt at arbejde med end det indbyggede tastetur på en bærebar.

Jeg fortrækker selv at bruge mit externe tastetur på min bærebare, når det er muligt; især hjemme, og har det altid med i tasken.
Blot et forslag!

Kommentar
Fra : Trotskij

Dato : 06-09-06 01:48

Jeg har selv surfet en del rundt på nettet, da vi er i USA og også her kan spare penge på at købe en bærbar. - Så vidt jeg kan se, så er det ikke ret svært simpelthen at skiftetastaturet selv.
Hvis du gør det, er det jo ikke noget problem hvis nogle taster sidder anderledes pga sprog, for det man skifter er jo HELE tastaturet, inkl. den plade som tasterne sidder på.

- Tjek på internettet om man kan købe et dansk tastatur til netop den model du overvejer. Det er jeg ret sikker på at man kan med de fleste Dell !!

Husk dog at være opmærksom på, hvorvidt du får en ordentlig garanti når du køber i Hong Kong. I DK er der jo feks 24 måneders reklamationsret, og der er producenter som feks ASUS, der endda kører med 2 års FULD garanti på laptops !! Så, man skal måske overveje mulige fremtidige problemer også

Håber svaret kan bruges til noget

MVh Pia