/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
HTML FORMAT
Fra : DADAY
Vist : 398 gange
50 point
Dato : 26-08-06 23:09

Jeg har modtaget nogle billeder fra usa.
Men jeg kan ikke åbne dem, er der nogen der kan hjælpe mig.
Billederne er i jpg.htm format
hilsen Flemming

Kommentar
Fra : iah

Dato : 26-08-06 23:16

Prøv en gang at kopiere et billede og dernæst omdøbe filen til kun .jpg
så sker der jo ikke noget med det originale billede.

Kommentar
Fra : DADAY

Dato : 26-08-06 23:31

det hjælper ikke, det gør ingen forskel.............

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 23:34

har du modtaget dem sådan - får du så ikke mulighed for at gemme i jpg eller bitmap - ??

kan du indsætte dem i for eks paint ???.. så kan du gemme i jpg

Kommentar
Fra : iah

Dato : 26-08-06 23:50

En mulighed kunne også være at downloade IrfanView her:
http://www.download.com/3000-2192-10021962.html

Et gratisprogram der kan åbne de fleste billedfiler...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-06 23:59

Prøv at højre klikke på billedet og vælg Åben med, på listen med mulige programmer, vælger du din browser, for eksempel Internet Explorer, derfra kan du gemme som JPEG fil

Kommentar
Fra : DADAY

Dato : 27-08-06 00:00

næ heller ikke, jeg tror det har noget at gøre med at i outlook exp, hvor jeg har fået billederne, er der en lille blok med en text der siger: at billederne er holdt tilbage fordi de muligvis kan skade min comp. - ikke ordret, men sådan noget lignende, og så står der: download billederne her - tryk
men der sker ikke en s...
irriterende.
Nå men jeg gider ik mere i dag, jeg går i seng.
tak for hjælpen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-08-06 00:12

Er det i Outlook Express at problemet er, gå til Funktioner, ned og klik på Indstillinger, der vælger du fanebladet Sikkerhed, Finder linien: Tillad ikke, at filer der muligvis indeholder virus, gemmes eller åbnes, ved den linie fjerner du markering, klikker Anvend og Ok

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-08-06 00:41

ahaaaaaaaaa - var det bare det - så nemlig i sikkerhed og fjerne flueben udfor både tillad ikke vedhæftede filer osv - samt ved bloker billeder osv

ps.. nogen gang kan du nøjes med at klikke på videresend - så dukker de op

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 27-08-06 01:21

miritdk >> må være dette du mener:
1. Åbn Outlook Express
2. Vælg Funktioner --> Indstillinger --> Sikkerhed
3. Her skal du fjerne krydset i: "Tillad ikke, at vedhæftede filer, der muligvis kan indeholde virus, gemmes eller åbnes"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-08-06 15:26

Filer der 'ender' på htm eller html er tekst filer. Om de hedder Jpg, Gif, eller Mormor til 'fornavn er fuldkommen ligegyldigt for indholdet.

Prøv selv at åbne dem med Notesblok. Højreklik på filen og vælg: Åben med og Vælg program... find så Notesblok og åben med denne.

NB. Lad VÆRE med at sætte flueben i 'Brug altid dette program til at åbne denne type fil.' ellers vil du få problemer med disse filer som Internet Explorer, Firefox eller anden browser normalt bruges til!

Alternativt åbner du Notesblok først og vælger i menuen: Filer punktet: Åbn... finder filen og åbner den.

Grunden til at du får den meddelelse du gør er, at der efter al sandsynlighed findes skadelig kode i filerne i form af Javascript eller 'uldne' URL'er som åbnes samtidig med filerne.

</MOLOKYLE>