/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Optage-program
Fra : SlowPols
Vist : 601 gange
100 point
Dato : 26-08-06 22:30

Hej..
Nogen der ved hvad de der programmer der optager skærmen hedder og eventuelt hvor man kan downloade et?

MVH
SlowPols

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 22:44

optager skærmen ??? ja undskyld men jeg er i tvivl om hvad du mener

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-08-06 22:49

Hvis du mener at du skal tage et copy af en skærm og gemme som billed, så mener du vel screen-dump!?
Det er der flere grafikprogrammer der kan lave.
Nogle PC'er kan gøre det med knappen Print Screen ellers så er der i hvertfald et gratis program som Irfan wiev som udemærker sig med en lang række nyttige grafiske funktioner.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 22:55

jeps tænkte også på PrintScreen

det gør du ved at klikke på den - så lægger billedet af skærmen sig i browseren - du kan derpå åbne for eks ms paint der alligevel ligger i maskinen - højreklikke og vælge indsæt - så har du skærmbilledet der og kan gemme det.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-08-06 22:56

ps.. hvorfor downloade noget når funktionen ligger på maskinen

Kommentar
Fra : SlowPols

Dato : 26-08-06 22:58

Ja jeg kende udemærket godt Print Screen -knappen, men jeg taler om at et program der optager en video af det som er på skærmen..

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-08-06 23:05

AHAAaaaaaaa! Man skal altså pille detaljerne ud af dig, før vi kommer til sandheden.
Du vil have en film ud af det!!!
Hvorfor beskrev du ikke det i detaljer fra starten.

Der findes udemærkede programmet i forbindelse med CD og DVD brændere der kan optage på harddisk og senere gemme dem på en skive!

Kommentar
Fra : SlowPols

Dato : 26-08-06 23:13

Øhhh...Jeg fik ikke rigtigt noet svar..
Jeg skal bruge et software hvor man kan vælge dele eller hele skærmen og så optage det og derefter gemme det som en videofil på computeren..
Ved ikke helt om det er sådan en slags software du snakker om og jeg kan jo ikke rigtig bruge "Der findes udemærkede programmer" til noet..

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 27-08-06 01:28

Jeg har se t disse anbefalet i et andet firum, så jeg har slet ikke tjekket dem selv.
http://www.techsmith.com/camtasia.asp

http://www.rendersoftware.com/index.htm

http://www.bsplayer.org/

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 27-08-06 10:35

Brug Camtasia fra www.techsmith.com. Videoerne kan gemmes i Flash-format. Se www.delodia.dk for eksempler.
Lykke til