/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Logemusik
Fra : Broderpivert
Vist : 414 gange
20 point
Dato : 26-08-06 13:24

Heysa. mig og nogle andre har lige lavet en loge og vi mangler en stykke musik, som er gamel men også megt kendt. Er der nogle her som har nogle ide`er til hvad det kan være???

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-06 13:36

Har logen et tema? Skal der være tekst på eller bare musik?

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-08-06 13:58

EN fyr ved navn Wolfgang Amadeus Mozart skrev en masse musik for en satans masse år siden, og meget af det er temmelig kendt i dag, du kan eventuelt spørge din lokale pladepusher om han er stødt på navnet

Kommentar
Fra : Broderpivert

Dato : 26-08-06 14:11

der skal være tekst på!

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-06 14:20

OK. Altså intet specielt tema? Jeg kan så anbefale nogle af de gamle danske sange. Studenter-Sangforeningen har indspillet en masse af dem. Såvel tekster som melodier er gamle og mange af dem er ret kendte. F.eks.:
En skål for den mø.
Er lyset for de lærde blot.

Et andet mandskor Cantantes Animi har indsunget:
Her under Nathimlens rolige Skygge.
For Frihed.

Og mange flere.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-06 15:29

Der er for resten også et nummer der hedder: Nunc est bibendum, det er meget kendt som sangen som altid synges af studenterkor. Det er ganske vist latin, men betyder "Nu skal der drikkes (vin)".
Det er indspillet af Prins Gustav Ensemblet og udgivet på CD. Hele nummeret er ikke latin der er også passager på dansk. Hvis du vil høre nogle af de nævnte numre, kan du låne CD'erne på biblioteket eller kontakte mig via Privat Besked.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-08-06 17:53

Det ville være nemmere hvis du kom med lidt oplsninger om hvad det er for en loge.. I har vel en formålserklæring?

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-06 17:55

Det var det jeg mente da jeg spurgte om et emne. Uden viden om hvad det er for en slags loge, om der kun er mænd o.s.v. er det temmeligt vanskeligt at finde den helt rigtige melodi MED TEKST.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-08-06 18:03

Tema ikke emne. Sorry.

Jeg mener: er det Kammeratskab, Mad, Kvinder, Godgørenhed, Soldaterkammerater, Gamle Spejdervenner, Sprut, Mandesex, Heste eller andre Kæle - eller Hoppedyr? Teksten og melodien er jo ikke ligegyldig? I øvrigt har spørgeren nu 6 IKKE LUKKEDE spørgsmål. Bvadr. Så jeg melder mig ud. Han må squ selv finde ud af det når han ikke vil lukke sine spørgsmål eller svare ordentligt på vore.