/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
firewire
Fra : Dieter
Vist : 450 gange
100 point
Dato : 25-08-06 19:47

Jeg vil gerne overføre mine film fra videokammeraet til min PC.
Har ladet mig fortælle at der kræves en wirefiire.
Jeg har en DELL Dimension 84000. Hvad skal jeg købe for at kunne løse ovennnævnte opgave.
Jeg mener ikke kablet men: hardware til PC en og softwaren.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-08-06 20:10

Hvad er kameraet for en slags ??

er det med dv bånd? eller hvad?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-06 20:10

Dette er absolut en mulighed

http://www.ulead.com/dmf/features_plus.htm

Hvis du har kabler behøver du ikke mere.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-08-06 20:37

Til "transor":
Det er en; SONY DCR-HC39E PAL

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-08-06 20:38

Til "transor":
Det er med bånd

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 25-08-06 20:38

Til "transor":
Det er med bånd

Kommentar
Fra : transor

Dato : 25-08-06 21:08

Så er det så vidt jeg kan se med mini dv bånd.

Du skal have en computer med firewire indgang. Det er efterhånden blevet standard på de nyeste.
Men du kan også købe et kort til at sætte i en stationær pc pris 100 til 200 kr. Så afhænger det af dit styresystem og hvad du ellers har af software, om du behøver mere, og om der skal installeres en særlig driver, som følger med kortet..

Der er videoredigerings værktøj sammen med visse softwarepakker fra Microsoft , Nero (brændersoftware) mv . De store specielle videoredigeringsværktøjer(Ulead mv.) kan godt være sværere at bruge.

Firewire hedder også IEEE 1394. Visse kamerafabrikanter har også deres egne navne til det samme.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 26-08-06 11:46

Til transor.
Mange tak for dit svar. Jeg vidste godt at jeg skal have et kort, idet der ikke er nogen firewire i min PC. MEN: jeg har fået at vide ved fotohandleren at jeg skal have et kabel med et specielt "FIRKANTET " stik til PC indgangen. Har set på et kort =

"CREATIVE Lydkort 7.1 Sound Blaster Audigy SE PCI (bulked version) - EAX 3.0 Advanced HD teknik "

Der kan jeg på afbildningen ikke se nogen firkantet stik.

Det gjorte at jeg blev usikker på, hvad for et kort jeg skal købe. Ka du hjælpe mig videre ?

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 26-08-06 19:18

Ja men det kort du nævner lyder da som et lydkort. Det er noget andet end et firewirekort.

Du kan f. eks. bruge dette kort, som jeg har fundet på edbpriser.

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=147117

175 kr og så følger der tilsyneladende også noget redigeringssoftware med.

Firewire kablet er standard. Det ligner et usb kabel, men er lidt anerledes.
Hvis der ikke var et med til dit kamera, må du købe det separat. Fås formentlig samme sted som kortet.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 26-08-06 19:55

Hej transo,
tak for din besked.
Jeg har lige sendt en mail til PCR Data AS for at få bekræftet kompatibiliteten med med udstyr.
Du hører nærmere, når jeg har fået beskeden.

Kommentar
Fra : Dieter

Dato : 28-08-06 18:54

Hej transo,
Har lige fået følgende besked:

Hej Horst!

Vi har ikke haft problemer med produktet før, men jeg kan ikke sige dig 100% om den vil køre sammen med et Dell produkt.

For at være sikker så skal du snakke med Dell først.
Da vi ikke selv har nogen erfaringer indenfor det mærke.

Tror du at der kan være problemer. Dell vil nok anbefale deres eget produkt, som er ca. doppelt så dyrt. (Har set det på deres hjemmeside )

Godkendelse af svar
Fra : Dieter

Dato : 30-08-06 10:45

Tak for svaret transor.