/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Kranio-Sakral terapi og gravid
Fra : SandraFalk
Vist : 1961 gange
80 point
Dato : 25-08-06 16:30

Jeg har den frygteligste hovedpine hver eneste dag og har haft det i lang tid nu. Det er spændingshovedpine og stammer fra et eller andet med min nakke. Jeg har gået til fysioterapeut i nogle måneder nu, og det hjælper samme dag, men næste dag er den der igen.. Jeg er så træt af det. Jeg er gravid, og det gør det nok ikke bedre(har hørt at man lettere får hovedpine som gravid). Jeg har læst lidt om Kranio-Sakral terapi. Det lyder ret godt. Men kan man det når man er gravid? Og vil også gerne høre om erfaringer. Evt. en god terapeut nær Slagelse.

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 25-08-06 16:33

Har selv fået hovedpine totalt væk ved hjælp af akupunktur

det sker der ikke noget ved

Hilsen

Henrik

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 25-08-06 16:44

Ok men min nakke sidder ligesom forkert øverst oppe ved de øverste nakkehvirvler. Min fysioterapeut ligesom trækker min nakke lang og så går hovedpinen væk med det samme. Jeg kan ikke dreje hovedet så langt til den ene side pga det.. Det er det der giver mig hovedpine. Kan akupunktur hjælpe på det? Lyder mystisk hi hi Men ved det ikke..

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-08-06 17:04

Hej Sandra!

Kinesisk akupunktur kan klare smerterne, men ikke årsagen til dem. Derimod kan behandlingsformen posturologi måske klare den sag. Det er en behandlingsform, som er forholdsvis ny er i landet og udføres fortrinsvis af akupunktører.
Den bruges især ved smertebehandling og er meget effektiv ved eksempelvis whiplashskader, hvor nakkehvirvlerne er forskubbede.

Det er i øvrigt en neurologisk disciplin, som er udviklet at læger i frankrig - og stadig er under hastig udvikling og forskning.

Hvis du vil vide mere så bare skriv - så skal jeg svare på dine spørgsmål. Jeg kan eventuelt henvise til den dygtig behandler i dit område...

(jeg er selv akupunktør og posturolog, men bor langt væk fra dig )

Vaxen

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 25-08-06 17:06

En kiropraktor kan rette den nakkehvirvel, ingen tvivl o det, og Hvis den er årsagen er det bestemt din løsning

Henrik

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 25-08-06 17:23

Ja ved godt med kiropraktor, men det kan jeg ikke fordi jeg er hypermobil.... Så det er ikke godt for mig.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 25-08-06 18:07

Man ville skulle blive ved med at gå til en kiropraktor i sådan et tilfælde - og for hver gang der manipuleres, bliver bindevæv og sener mere og mere fleksibelt - og holder derfor mindre og mindre på plads.. Hvirvlerne går på plads, men ryger hurtigt tilbage igen. Det giver en umiddelbar lindring, men hjælper ikke på lang sigt.

Det, der skal til er, at kroppen bliver rettet op, så hvirvlerne ikke har tendens til at skubbe sig overhovedet... Og det er det, posturologi kan bruges til. Det er ikke manipulerende - der bruges udelukkende nåle og/eller indlæg til skoene.

Vaxen

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 25-08-06 19:22

Det lyder ellers spændende vaxen. Jeg har en del problemer med mine fødder også.. Er blevet opereret et par gange, den ene gang pga nedfalden forfod.. Jeg er nu begyndt at få smerter igen, og jeg ved at når jeg har ondt, så kompenserer jeg og det kan da også være en grund til det med nakken.. ved det ikke.. Jeg læser lige lidt om det der posturologi, og så vender jeg tilbage..

Accepteret svar
Fra : ypsiQ

Modtaget 80 point
Dato : 25-08-06 22:06

Kranie-Scakral terapi forløser såvel fysiske som psykiske årsager og er en helhedsterapi, som jeg absolut kan anbefale. Det skader ikke hverken gravide eller fostret. Tvært i mod vil jeg mene at fostret også vil nyde gavn af det, da din nye harmoni i dig selv også vil gavne dit foster.
Kranie-Scakral terapi er både smuk og dybtgående og jeg har ikke oplevet tilbagefald, hverken som behandler eller som modtager.

Nyt Aspekt har, så vidt jeg ved, ikke mere den tidligere service med alternativ nøglen, men på http://www.alternativ-behandling.dk/ vil du kunne få hjælp til at finde en kvalifiseret behandler, hvad enten du vælger den ene eller anden behandlings for.

Lykke til
fra
ypsi Q

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 26-08-06 07:28

En af verdens førende Kranio sakral terapeuter er at finde i Danmark og på hans hjemmeside er der links til andre som han anbefaler, eller endda har uddannet

www.stanleyrosenberg.com

Kommentar
Fra : ypsiQ

Dato : 26-08-06 13:40

Det er rigtigt. Jeg havde ikke lige Stanleys HP i tabkerne da jeg skrev. Jeg har selv taget kurser hos ham og er helt enig i Kortoververden´s anbefaling.

Mvh
ypsi Q

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 27-08-06 09:12

Tak for svaret ypsiQ. Også til jer andre, men nu får ypsiQ point, da hun besvarede mere direkte hvad spørgsmålet gik ud på..