/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Forluge montering svampegummi
Fra : hyldeager
Vist : 1015 gange
40 point
Dato : 25-08-06 11:28

Har indkøbt svampegummi med vinkelprofile for at udskifte gummiliste til forlugen i min Bandholm 27.

Gummilisten han en tværsnitsprofil der minder om tegnet < .

Skal gummilisten monteres med hulningen udefter, eller med hulningen indefter?

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 40 point
Dato : 25-08-06 19:39

yderside > inderside af luge
Når vandet presser skal den blive mere tæt af presset.
Den anden vej ville vandet kunne presse sig ind.

Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt.

Godkendelse af svar
Fra : hyldeager

Dato : 25-08-06 20:46

Tak for svaret e.c.
Dit svar er i overensstemmelse med mit eget resonnement og jeg er glad for dit begrundede svar - de første to andre bådejere som jeg spurgte havde aldrig overvejet problemet - og den båd udstyrs forretning som jeg ringede til havde ingen mening om spørgsmålet.

Tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-08-06 21:30

Det er samme principper der bruges til tætningsringe i bl.a. vandpumper.