/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Injiva behandling
Fra : vibse68
Vist : 2448 gange
100 point
Dato : 23-08-06 21:47

Er der nogle der kender til denne form for terapi/behandling, så vil jeg meget gerne høre om det, da jeg påtænker at begynde et forløb hos en behandler.

jeg har fundet en del oplysninger på www.injiva.dk , men mangler lige at høre om nogle erfaringer.

på forhånd tak

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-08-06 21:59

Jeg har kun noget på rygtebasis - og der er bestemt ikke godt. En, der havde startet på at uddanne sig til behandler og oplevede det som det rene hjernevask... Og en anden, der modtog behandling i noget tid og blev nærmest suget ind i det på en kult-agtig måde...

Hvis jeg var dig, og var meget fristet, så tror jeg, at jeg ville finkæmme nettet for informationer - brug et par uger på det... Snak med så mange som muligt, der har prøvet det, men ikke er i systemet længere... Og gør du det, så husk endelig at sige fra og at undlade at lade dine grænser overskride...

Det gyser lidt i mig, for historierne, jeg fik fortalt var ikke så rare....

Vaxen

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 110 point
Dato : 23-08-06 22:17

Nu blev jeg selv mere nysgerrig og googlede lidt rundt. Jeg fandt mest behandlernes egne hjemmesider, men også denne tråd på jubiis debatforum:

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=12&conference=19&posting=499590

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : vibse68

Dato : 24-08-06 21:02

Tak for svaret vaxen.

Jeg kigger videre, jeg er heller ikke i panik, bare søgende inden for området.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 03-09-06 15:22

Hej igen vibse68

Jeg bliver nødt til at opdatere dig lidt på min nye viden om InJiva - ved et tilfælde løb jeg ind i patenttageren til navnet og behandlingsformen InJiva - det viser sig at være Stephanie Pagh, som er "Guru" i sekten White Eagle. De bruger de allerede kendte sekteriske hvervningsmetoder og fastholdelsesmetoder - fange ind med kærlighed og fastholde ved at bryde forbindelsen til den hvervedes netværk.

Det ser rigtig skidt ud...

Jeg kan næsten regne ud, at du har frasorteret det som mulighed allerede - men om ikke andet, så kan du da give informationen videre hvis det skulle være nødvendigt i fremtiden

Vaxen

Kommentar
Fra : gladforlivet

Dato : 28-09-06 13:10

InJiva behandling

InJiva behandling er en ny og anderledes behandlingsform. Anderledes fordi den i løbet af en til to måneder, og uden brug af medicin eller andre remedier, kan afhjælpe både "kroniske" og tilbagevendende tilstande hos børn såvel som voksne. Det kan være migræne, allergier, gigt, astma, depression, træthed, panikangst, OCD, kolik, søvnproblemer og meget andet.

InJiva behandling er udviklet siden 1994 i Danmark. InJiva betyder at "være i kontakt med sjælen" og behandlingens mål er, at modtageren får frigjort sine sjælskræfter, sit mod og sin styrke, så man kan blive sit eget livs mester og derved skabe det liv, man dybest set ønsker sig.

Behandlingen er en årsagsbehandling, der ikke tager udgangspunkt i diagnoser eller symptomer. Modtageren får i stedet hjælp til at se sit liv som en helhed og til at se hvordan, hvornår og hvorfor problemerne egentlig er opstået. Behandlingen tager fat om roden til de følesmæssige, tankemæssige og sjælelige problematikker, der har skabt sygdom, lidelse og smerte i personene krop og/eller sind.

En fysisk eller psykisk lidelse kan således have rod i uforløste følelser eller måske et dybereliggende traume fra barndommen. Et traume kan fastholde et menneske i eksempelvis angsttilstande, modløshed og mindreværdsfølelse. Man kan have udviklet et negativt tankemønster og derved negative forventninger til sig selv og livet, eller man kan føle sig fastlåst og handlingslammet i sit liv og forsøge at leve op til andres forventninger, i stedet for selv at tage styringen. Gennem InJiva behandling forløses de begrænsende og måske selvdestruktive mønstre, og man kan da gennem konstruktive og selvopbyggende handlinger komme videre i livet uden symptomer.

InJiva behandlere har alle selv været igennem intensive og dybtgående forløb, hvorigennem de har opnået at kunne formidle den kraft og indsigt der skal til, for at forløse disse dybe blokeringer. Behandlingen sker gennem en blid berøringsteknik, der befrier, renser og tilfører energi og kraft til modtageren og kombineres med samtale og vejledning i at skabe en gunstig forandring. Et InJiva forløb består oftest af 4-6 behandlinger af ca. 2 timers varighed.

Bogen "Når sjælen er fri" af InJiva behandler Susanne Nevel fortæller om baggrunden for InJiva og de forskellige trin et forløb kan bestå af. Desuden indeholder den beretninger fra mennesker, der selv har erfaret behandlingerne på egen krop. Den koster 150 kr. og kan købes i boghandler eller bestilles på hjemmesiden www.forlagetjiva.dk

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-09-06 13:14

Læs denne tråd

http://www.kandu.dk/spg94176.aspx

gladforlivet har ikke rent mel i posen..

Vaxen