/ Forside/ Interesser / Dyr / Andre dyr / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 552
små dyr i køkkenet
Fra : notatoy
Vist : 2132 gange
200 point
Dato : 22-08-06 18:15

Der er nogle små dyr i mit køkken, de er ca en millimeter lange, buttede og er uden vinger. Hver gang jeg får dem alle fjernet når der kun nogle timer så er de der igen. Der er flest i vindueskarmen. Er der nogen der ved hvilke dyr det er ? og ikke mindst hvordan får jeg dem væk, uden de kommer igen?

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 22-08-06 18:21

Det er sikkert noget kravl som er tiltrukket enten af gamle madvare som: mel, bulgur, frugt eller lign. Ellers er det noget der bor i dine potteplanter. Smid ALT ud der er åbent, og vask alle skabe grundigt... og køb nye blomster!

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 22-08-06 18:22

hej notatoy

jeg tænker på om du har planter stående i vindueskarmen. for hvis de står i vand eller er over vandet kan der godt komme små dyr, det kunne da være en mulighed
hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-06 18:31

er det sådan nogle små kræ??

http://www.ab-skadedyrsservice.dk/soelvfisk.htm

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-06 18:54

nu skriver du godt nok de er små - men kig lige her om de er noget du genkender
http://www.dkss.dk/klanner_select.html

ps.. lige pt er der mange husholdninger der har alt lige fra myrer til biller og andet bvadr - bananfluer for eks

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-06 18:57
Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-08-06 19:03

Du skal fjerne dem langt væk, ellers kravler de tilbage, som du oplevede det.
Hvis du ikke er sart kan du jo bare slå dem ihjel.Der kan jo så komme nogle andre.

Din beskrivelse passer på et væld af forskellige slags kryb. Det kan være myrer, eller noget helt andet. Det meste af den slags er ganske ufarligt.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 22-08-06 19:11

tjek dine krydderier, mel og gryn og du finder kilden.......de findes i åbne poser og de er væk såsnart du har kasseret de inficerede varer

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 22-08-06 22:09

Det kan meget vel være små elefantunger - de er buttede og har ingen vinger.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 28-08-06 21:27

Har jeg vundet noget for at svare rigtigt?