/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
erstatning fra easyjet
Fra : bfksorte
Vist : 3831 gange
200 point
Dato : 22-08-06 10:39

Jeg rejste til Berlin fredag d. 18.8 med easyjet, men oh ak oh ve min kuffert gik til Stansted. Easyjet havde nemlig fundet på at checke passagerer hhv. til Stansted og Berlin i samme kø. Så der stod jeg om aftenen i Berling uden noget som helst. Jeg havde næsten ingen håndbagage. Jeg har købt det mest nødvendige og været meget sparsommelig og min kuffert nåede frem til mig søndag for-middag. Men min ferie var totalt ødelagt og jeg havde valgt at flyve hjem søndag to dage før tid.
Jeg har mailet til Easyjet og har nu skrevet et brev og vil vedlægge mine bonner. Men den eneste adresse jeg kan finde er i London og brevet har jeg skrevet både på dansk og engelsk. Jeg har prøvet at ringe til easyjet i Danmark, men der er ingen medarbejder.

Har I nogen erfaringer?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-06 10:48

Nævn ikke ordet Easyjet

Sidste år, skulle min datter til London med Easyjet, men hun blev syg, og i sidste øjeblik blev billetten ændret til min mor (over 70 år) da hun kom til lufthavnen, var der intet på tavlen om hvor hun skulle gå hen, langt om længe kom der besked om indtjekning, men så igen, ingen besked om
gate, efter et par timers forsinkelse fik de oplyst at flyet var forsinket, - det havde de ligesom opdaget - de blev så forsinkede, at flyet til sidst blev aflyst, og min mor fik besked på, at hun MÅSKE kunne komme med dagen efter kl. 17. Hun valgte så at kalde det for hendes dag i lufthavnen og tog hjem igen.

Min datter kontaktede Easyjet i DK, og fik refunderet billetten, og fik også en erstatning, jeg kan ikke huske beløbet. Andre valgte at bo på hotel i KBH på Easyjets regning for at komme med dagen efter.

Behøver jeg sige, at vi aldrig benytter Easyjet igen

http://www.easyjet.com/da/kontakt/contact.asp?form=RF

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-06 10:52

send aldrig de originale bonner med uden at have taget en fotokopi af dem - hellere omvendt !!!

nå men kontakten til easyjets danske talskvinde er:

Christina Schärfe

Partner

cs@holm.dk

hvis hun da tager telefonen - udfra flere artikler er det hende du skal have fat i - det foregår via Holm kommunikation

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-06 10:52

Jeg har selv prøvet at komme til feriestedet uden min kuffert (dog ikke med Easyjet), jeg fik da oplyst, at jeg skulle gå til lufthavnskontoret, og få udfyldt papirer. Når kufferten så var forsinket mere end 24 timer, kunne jeg få 100 $. Men disse penge får man først i lufthavnen på hjemvejen.

Vi var så uheldig, at vores kufferter heller ikke kom med hjem igen (for hele familien), men der gælder den regel ikke, så vi blev nød til at gå i det snavsede tøj, til kufferterne kom hjem igen, vi havde været væk så længe, at vi havde taget al vores sommertøj med

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-06 10:55

For øvrigt har der lige været en del strandede danske gæster i England, de kunne ikke gøre krav på erstatning, da det var tekniske problemer med flyene, påstod Easyjet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-06 11:03

Her er omtalen

http://ekstrabladet.dk/forbrug/article214338.ece

Pøj pøj,jeg håber det vil lykkedes for dig, for det er godt nok brandærgeligt med en ødelagt ferie

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-06 11:18

Bagageforsinkelser

Ved bagageforsinkelser er flyselskabet forpligtet til at betale erstatning, med mindre det har taget alle rimelige forholdsregler for at undgå forsinkelsen, eller det var umuligt at tage disse forholdsregler. Erstatningskravet for bagageforsinkelser er begrænset til 1.000 særlige trækningsrettigheder (ca. GBP 820).

link fra Easyjeg Bagageforsinkelser http://www.easyjet.com/DA/Bestil/importantnotes.html

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 22-08-06 11:29

Jeg håber at du med det samme i lufthavnen har givet besked til easyJet om manglende bagage.

Citat
Vi gør alt hvad vi kan for at sikre, at din bagage ankommer sikkert og på samme tid som dig til destinationslufthavnen! Hvis det en sjælden gang skulle ske, at din bagage beskadiges, mistes eller forsinkes på en flyrejse med easyJet, skal du straks give en af easyJet’s medarbejdere i ankomstlufthavnen besked.

http://www.easyjet.com/DA/Planlaegning/baggage.html

Send ikke de originale kvitteringer i første omgang, men kopier.

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 22-08-06 11:42

Tak for alle jeres kommentarer. Jeg har nu fået fat i i easyjets talskvinde i Danmark og jeg er bare så lettet over at få kontakt til en. Hun har lovet at undersøge nærmere, hvad jeg er berettiget til og ringe tilbage. Nu håber jeg hun gør det.
Men jeg fik ikke tilbudt nogle penge i lufthavnen, hverken ud eller hjem eller vejledt om, at jeg kunne gå ud at købe det mest nødvendige.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-06 11:52

Da jeg strandede i Barcelona, var der heller ikke nogen der lige fortalte mig hvordan jeg skulle bære mig ad, men jeg fandt selv et kontor, hvor jeg fik div. papirer, jeg spurgte så om hvor jeg kunne købe tandbørster mm til hele familien (det var blevet sent), så fik jeg udleveret fem små rygsække, med tandbørster, t-shirt, shampoo osv, jeg fik også besked på at komme ind på hjemvejen, så jeg kunne få mine penge.

Det samme gentog sig i KBH, der havde jeg allerede rutinen med at udfylde papirerne, men der var ingen erstatning at få.

Min datter fik sin erstatning fra Easyjet, uden problemer. Min mors kuffert blev ødelagt, den korte tid den var i lufthavnen, den blev så dækket over hendes private forskring.

Pøj pøj

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 22-08-06 11:55

Hvem talte du med i lufthavnen. Var det en medarbejder fra easyJet?

Jeg håber da at du får erstatning.

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 22-08-06 12:08

Jeg talte med en meget venlig og kompetent person i lufthavnen, som repræsentrede easyjet, men jeg var så forvirret, at jeg ikke selv spurgte om erstatning eller hvad jeg skulle gøre om aftenen i en fremmed by uden bagage og hun sagde faktisk ikke noget.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-06 12:14

bfksorte.... der er helt sikkert andre der stod i samme situation som dig, hvis de vil have bare lidt god reklame for en gangs skyld, så giver de dig vel den erstatning,

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-06 12:03

Hej bfksorte

Har du hørt noget fra Easy Jet?? Har du fået en erstatning??

Go' week-end

Kommentar
Fra : bfksorte

Dato : 22-09-06 12:54

Tak for din omsorg. Nej jeg har intet hørt og jeg har nu klaget til easyjets repræsentant i Danmark, men hun svarer ikke, så jeg er ved at give op og det er vel det der er meningen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-06 12:57

Du må endelig ikke give op!!!!!

Min datter ventede nu ikke så længe på sin erstatning??!! Er der ikke andre steder du kan henvende dig, når de er så passive i DK??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-09-06 13:03

Jeg har lige spurgt datteren, hvordan hun bar sig ad, med at komme i kontakt med dem..

Hun sendte e-mail i en lind strøm..... så bfksorte Z igang med mails

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-11-06 10:53

bfksorte, noget nyt fra Easyjet??

Min mor skal flyve med dem til Stansted i eftermiddag, så må vi se om hun har større held med at komme afsted denne gang, eller om det bliver til endnu - en dag i lufthavnen for så at tage hjem igen -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-11-06 11:00

hmm nordsted1 - held og lykke med din mors tur - vejret taget i betragtning