/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD og computer
Fra : Nannavej
Vist : 382 gange
20 point
Dato : 21-08-06 14:23

Jeg har brændt nogle hjemme videoer ned på en disc DVD +RW og vil gerne have dem ind på min computer... men...

Jeg har et ok nyt Windows program (ved ikk lige hvad det hedder måske proffessionel?) men det kan ikk læse filerne da de hedder noget med VOB, IFO fil osv. Hvordan kan jeg lave dem om til nogle filer der kan læses af fx. windows media player eller Windows Movie Maker?

Håber der er en der har forstand på det her, for jeg er temmelig LOST!

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 21-08-06 15:03

Den skal jeg lige ha igen??? Windows XP professional kan ikke læse .vob filer? Nej... dertil skal du bruge en converter eller gør følgende:

Marker ale filerne på DVD skiven og lav det hele til én image fil. (.img, .iso eller lign). Brug Deamon Tools til at oprette et virtuelt drev og se så filmene på din PC via Windows Media Player

Kommentar
Fra : Nannavej

Dato : 21-08-06 15:08

Altså, jeg har ikke brændt fra "computer til computer" men jeg har "brændt fra VHS-bånd, via en philips-maskine, til dvd. Og nu når jeg sætter dvden i computeren vil den ikk læse dem, når jeg starter den i Windows media player.

Det er deamon tools, skal man købe det i en elektronik forretning?

Ked af hvis det er meget dumme spørgsmål, men jeg er ikke så stærk til det

Kommentar
Fra : lassethorsted

Dato : 21-08-06 15:22

Deamon Tools kan hentes gratis her: http://www.daemon-tools.cc/dtcc/download.php

Hvis du har et brænder program som feks Nero, kan du kopiere DVD disken direkte til din harddisk... som en .iso fil. dvs. at den samler alle de filer der ligger på DVD skiven i én fil. Når dette er gjort so åbner du Deamon Tools (DT fremover), og vælger "set number of drives "1". Vælg så "mount image". Så vælger du din .img fil og vil så opdage at når du klikker på "denne computer" har du pludselig fået et ekstra DVD drev i din computer... Så er det bare at afspille den. Håber du forstod det, da det er "lidt" svært at forklare det på "dansk" for en der ikke er så garvet i den slags!

Kommentar
Fra : Nannavej

Dato : 21-08-06 15:24

Mange tak for det hurtige svar... vil prøve mig frem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-06 17:49

Altså et eller andet er rivende galt.

Hvis du har kopieret fra et VHS bånd til et DVDoptager så SKAL din komputer kunne læse filerne/vise filmen.

Det er jo ganske alm DVDfilm.

Problemet ligger nok i at optageren bruger +skiver og dit drev måske kun kan bruge -skiver.

DU SKAL IKKE KONVERTERE NOGET - DET ER IKKE DER FEJLEN LIGGER

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-06 02:31

Dine DVDer har et format som MediaPlayer ikke kan læse, du kan hente og instalere K-Lite Codec Pack lige her: http://www.free-codecs.com/download_soft.php?d=2189&s=95 da jeg fik disse codec instaleret, blev problemet med at spille DVDer på computeren løst

Kommentar
Fra : Nannavej

Dato : 22-08-06 14:47

Hej Refi.

Det lyder som om du har fundet mit problem nu vil jeg så lige høre om du ved hvordan jeg kan benytte det i et power point show. Det lader nemlig til at programmet (og alle de øvrige programmer i microsoft) ikk kan læse filerne. Er det muligt at ændre filerne så de kan bruges til andet end bare at "se" som dvd, men bruge det i fx powerpoint eller windows media klip??

Mvh Nanna

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-06 21:50

Hvis ikke din komputer kan arbejde med +skiver så er det jo ligegyldigt hvad du gør.

Kan din DVDoptager kun arbejde med +skiver skal din komputer også kunne arbejde med +skiver ellers kan du ALDRIG bruge skiverne i komputeren.

Så den første betingelse er som sagt at begge kan arbejde med samme skiveformat.

Kan de det ?