/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
bogføring af lønrefusion
Fra : rodbro1
Vist : 4485 gange
200 point
Dato : 20-08-06 14:41

jeg har ansat en medarbejder med løntilskud. Jeg udbetaler og bogfører hans løn på vanlig vis og får så udbetalt refusionen 14 dage senere. Hvordan skal bogføre denne refusion.
vh Rødbro Service

Kommentar
Fra : dortehou

Dato : 20-08-06 15:25

Hej Rodbro1

Hos os har vi en konto der hedder "lønrefusion,barsel m.v." Enten kan du oprette en sådan, eller simpelthen bogføre fra den konto lønudgifterne bliver bogført på.

Mvh

Dorte

Accepteret svar
Fra : Leo.pedersen

Modtaget 210 point
Dato : 20-08-06 15:32

Hej

Det bedste er i løngruppen at oprette en ny konto som hedder noget i retning af

lønrefusion.

Hvis du modtager flere typer lønrefusion, f.eks. pga. sygdom, flexjob m.m., så kan du vælge at oprette en til hver type, men det skal du kun gøre hvis du selv ønsker at følge de enkelte typer.

Jeg kan IKKE anbefale at bogføre på samme konto som du bogføre lønnen på, idet lønnen skal stemme over til summen af A-indkomst som du (eller dit lønbureau) indberetter en gang årligt til SKAT.

Hilsen

Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : Paulus1

Dato : 20-08-06 15:33

Du skal bogføre det på en særskilt konto under løngruppen, fx som dorthehou foreslog på en konto der hedder "lønrefusion, barsel m.v."

Det vil dog være en ret dårlig ide, at kreditere det på den almindelige lønkonto. Af hensyn til regnskabsudarbejdelse er det mest hensigtsmæssigt, at holde tingene adskilt.

Godkendelse af svar
Fra : rodbro1

Dato : 20-08-06 19:24

Tak for svaret Leo.pedersen.