/ Forside/ Interesser / Helbred / Naturpleje / Spørgsmål
10  pve 300
acne og bylder...
Fra : anikatrit01
Vist : 2814 gange
200 point
Dato : 17-08-06 01:30

Jeg har en super lækker kollega, som stadig er teenager, men han har bare lige et problem, og det er hans hud i ansigtet.. Han har også 2 bylder på vær sin side af halsen.. Jeg ved ikke , jeg har bare sådan lyst til at hjælpe ham og komme med nogle gode råd, da jeg syntes det blir værre og værre, jeg har selv haft hudproblemer da jeg var teenager, men der fik jeg nogle piller af min speciellæge, som egentlig ikke hjalp..
Kan det være muligt at putte noget fucidin på eller skal han gå til lægen, eller er det kosten eller når man går på druk.. Hva råd gir man til unge mennesker som lige er blevet 18 år..
Jeg har selv været igennem et helvede da jeg var ung, og jeg ved ik, men jeg ønsker bare ikke at han ska gå det samme igennem..
Ville blive glad hvis jeg ku få nogle råd af jer, det er i så dygtige til og jeg ska gerne fortælle jer om det senere, så der er ingen der blir snydt..
Love Anika

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 17-08-06 07:46

Bland lige dele Salvie, Timian og Mælkebøtte, tørret eller frisk, hæld det i en thepotte
og lad det trække i 15 minutter.
Tag to kopper om dagen, de første tre dage og de sidste fire dage tager du tre kopper om dagen.
Hold pause i en uge og gentag så behandlingen.
Så skulle den være der.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 200 point
Dato : 17-08-06 18:41

Hvis du overhovedet kan snakke med ham om det, så råd ham til at gå til lægen. Når han ligefrem har bylder, så skal han nok have en rigtig antibiotikakur (Escumysin) . Forhåbentlig vil lægen henvise ham til hudlæge. For der skal mange piller til -i lang tid, -flere måneder. Virkningen er ret øjeblikkelig. Men bumserne kommer igen, hvis han stopper for tidligt.

Der er også mulighed for at få nogle piller som er endnu mere effektive, og hvor virkningen holder bedre (Roaccutan). Men de er dyrere.

Der er ventetid på hudlægen, så I kan jo forsøge jer med helseråd så længe...

Godkendelse af svar
Fra : anikatrit01

Dato : 18-08-06 00:21

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-08-06 11:48

Tak for accepten af mit svar.

Problemet er nok først og fremmest at få snakket med den unge mand om problemet uden at det bliver for flovt eller generende. For når man som teenager har sådan en synlig sygdom i ansigtet, så håber man bare, at andre ikke lægger for meget mærke til det... Og du vil ligefrem gå ind og fortælle, at du synes, det er så slemt at det kræver behandling..... ..... Det er en svær en.
Men det er absolut den venligste og kærligste ting at gøre.. Så hvis du tror du kan, så er det rigtig fint af dig. -Du må bare bære over med, hvordan han reagerer..

Kommentar
Fra : anikatrit01

Dato : 27-08-06 14:35

Tak til dem der hjalp mig med min super lækkre kollega.. Han ser bare godt ud, da jeg gik på ferie i sidste uge spurgte jeg ham om hvordan det gik med de bylder på halsen... jeg så dem så med mit blotte øje de var blevet meget pænere og det blev smurt med noget ætsende salve, så de var godt på vej til at forsvinde.. Tak for jeres støtte.. Jeg lovede at fortælle jer hvordan det gik... Så det gør jeg nu.. det ser godt ud, og han er nu en lækker steg, som jeg desvære ik har en chance for at score.. men skidt med det, bare de bylder er væk, det er bare som det skal være..
Lovs Anika

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-08-06 15:41

Jammen, hvorfor skulle du ikke have en chance, Anika??
Selv om han har en kæreste i dag, så er det da ikke sikkert, at han har en i næste måned.. Tingene kan hurtigt ændre sig.

Du kan jo få en snak med ham om hvad det er for en effektiv creme han bruger.. At du måske skal bruge den til en veninde...

Det er jo altid dejligt at kunne hjælpe nogen. Det vil HAN også synes.

Men jeg håber, at du får en fortsat god ferie, selv om du måske savner din lækre kollega.