/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
HJÆLP! TV out virker, MEN....
Fra : jpaludan
Vist : 786 gange
100 point
Dato : 15-08-06 18:12

Jeg har en bærbar med Intel Extreme Graphics 2 for mobile grafik. Jeg har TV-udgang på og jeg får billede og lyd frem på skærmen. Det er dog kun billedet af skrivebordet, så hvordan får jeg vist film på TV'et ? Jeg kan ikke hitte ud af de indstillinger. Jeg har hentet den nyeste driver, og der er mulighed for indstilling af Intel(R) Dual Display clone og udvidelse af skrivebordet. Ved første mulighed står notebook som primær enhed, og fjernsyn som sekundær enhed. Her bliver skærmindstillingerne på den bærbare dog ændret til 1024x768, og det vil jeg ikke have. Der kommer heller ikke noget film på tv'et af den grund.
Hvad er det jeg skal indstille for at jeg kan starte en DVD op på fjernsynet ??...er der nogle der ved det ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-08-06 18:51

H-klik på skærmen > egenskaber > indstillinger > her kan du vælge størrelse på hver enkelt skærm.
Tryk på identificer så du kan se hvad der er hvad.
Læg mærke til at når den ene skærm er markeret får du mulighed for at bestemme om den skal være primær skærm. Jeg vil mene at du skal flytte visningen over med musen.
Kan du se musen på begge skærme.
Jeg ser dog ikke film men bruger toskærmsystem med udvidet skrivebord.

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 15-08-06 19:41

Hej e.c.

Jeg kan godt se musen både på skærm og tv. Jeg har også bestemt størrelse på TV til at være den mindste - er der ikke noget med at det skal være det ? Jeg har fint billede igennem af skrivebordet, og jeg kan skubbe vinduer fra skærmen til TV'et - men jeg kan ikke se de film jeg starter op på bærbare skærm ovre på TV'et.
Det er det jeg ikke helt forstår - det kan måske være en indstilling i mediaplayeren(e) eller også er det "bare" et eller andet lille flueben der skal sættes et sted - jeg ved det ikke,.
Tidligere havde jeg en stationær med et nVidia grafikkort, og der var ingen problemer - der startede filmen op med det samme på Tv'et, men det gør den ikke nu.

Hilsen jpaludan

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-08-06 19:46

Jeg har jo kun alm. to skærme som jeg bruger til programmer.
Hvis jeg gør visning mindre og flytter over på den anden skærm og så maximerer den så er den der i fuld størrelse. Prøv at flytte den over og så maximere den bagefter.

Kommentar
Fra : jpaludan

Dato : 15-08-06 20:17

Det har jeg prøvet. Det kan også lade sig gøre, men det er lidt besværligt at få billedet til at passe til tvskærmen. Farverne er også temmelig flimrende og skarpe, og jeg kan ikke justere dem inde i grafikkortet - funktionerne med farvejustering er nedtonet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-08-06 22:40

Tja så skal det nok ikke styres på den måde.

Øh - vi er der ude hvor jeg ikke har prøvet, så det er lidt svært at gætte hvad der er galt.