/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Kan ikke åbne program
Fra : arnemoller
Vist : 415 gange
100 point
Dato : 14-08-06 11:55

Jeg har haft Den store danske Encyklopædi installeret på min komputer i meget lang tid. Har aldrig haft problemer. Har lagt original cd rom'en når jeg høfligt blev bedt om det. Lige pludselig kan jeg ikke åbne programmet på hverken den ene eller anden måde. Jeg af haft det afinstalleret og geninstalleret men aldeles uden resultat. Kan nogen forklare mig fænomenet og evt. give mig en løsning på problemet? Programmet virker upåklageligt på min bærbare.
Venlig hilsen
Arne MJ

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 14-08-06 12:09

hmm sikke en drilsk en

Når du afinstallerer sørger du så for at fjerne alt - også i reg.basen ??

Prøv at hente det her lille regcleanerprogram http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

afinstaller så igen - når det er gjort så gå i start - kør - skriv regedit - find HKEY_LOCAL_MACHINE og derunder find programmet under software - højreklik og slet.

Kør regcleaneren og delete alt der står under safe to delete - kig lige i stifinder om der ligger rester af programmet og højreklik og slet

genstart og kør lige regcleaneren igen for en sikkerheds skyld det sker nemlig af og til at der trods alt er noget der "bare lægger sig igen"

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-08-06 12:09

Hvis der er tidsbegrænsning, så prøv lige at stille uret tilbage.
Ellers
Har du indstalleret noget nyt.
Hvis det er comp. som laver ballade så prøv (XP) at gå til bage til et systemgendannelsespunkt.
start > hjælp og support > systemgendannelse > følg anvisningen
Alle filer og dukumenter forbliver intakte.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 14-08-06 12:44

Kan det tænkes at du har blokeret den i din antivirus?

Kommentar
Fra : arnemoller

Dato : 14-08-06 13:29

Desværre har ingen af de gode råd hjulpet.
Vh Arne MJ

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-08-06 20:27

Måske det er din firewall der har blokeret for den. Tjek i indstillingerne for den.