/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Hvorfor dømme tips ud?
Fra : A.C.Rosmon
Vist : 679 gange
50 point
Dato : 13-08-06 23:21

jeg har lagt mærke til at der altid er nogen der giver alle tip 0 eller 1 stjerne, fordi di ikke selv har brug for tippet. Tippet om hjælp til sine værker via nettet, og tippet om Kulturekspressen, er godt nok et eller andet sted reklame, men ikke noget jeg tjener noget som helst på. Hjælp via nettet er der i forvejen i form af denne gruppe på kandu.dk, hvor jeg svarer meget tit. her går jeg et skridt videre, idet der ikke kan udveksles billeder direkte over Kandu.dk.

Kulturekspressen synes jeg selv er et rigtigt godt tilbud, som rigtigt mange kan have glæde af. Selvfølgelig er det farvet af at jeg selv har været med til at starte det op, men også fordi jeg synes den er blevet som jeg kunne tænke mig den, og at den har mange gode kvalliteter som jeg som kunstner synes er gode. Kunstnerne kan vise det de brænder for, uden at skulle tage hensyn til andres meninger, og beskuerne må selv tage ansvar for hvad de selv mener.

Det er et frit samfund, og alle kan gøre hvad de vil, men jeg mener at man skal holde sig fra at bedømme tips man ikke selv kan eller vil bruge til noget, eller ikke har forstand på, og synes man, at det er et dårligt tip, og man har forstand på det; så begrund din dom; i stedet for at stå som en mavesur kværulant.

Det er i orden at neddømme et tip; ---------- men ikke uden begrundelse

Kommentar
Fra : mallorca

Dato : 13-08-06 23:43

Der er jeg enig med dig

MVH Karina

www.123hjemmeside.dk/GALLERI-MELDGAARD

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-08-06 23:43

Det er jo et emne der kommer op fra tid til anden! Personligt forstår jeg dig godt men du kan så glæde dig over at der sandsynligvis er mange der får glæde af dit tip selvom de ikke var med til at bedømme det! Der er dog en generel tendens til at selv den mindste form for reklame i tips får en meget hård bedømmelse, og det er nok med til at sortere de værste spammere fra, så det er vel egenligt godt nok!

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 13-08-06 23:46

Enig.
Mit seneste tip, blev hurtig dømt for dårligt.
2 kaldte det reklame. (Kender ikke manden bag hjemmesiden)
2 kaldte det dyrt. (Ja, hvis man er til discount)
1 gav mig 0 stjerner (UDEN kommentar)
1 skrev endda følgende: "Dyrt ja, stavefejl og reklame." (Skal vi nu også bedømme stavefejl???)

Hvis man ikke har brug for et tip, så lad dog være med at bedømme det!

Mvh and no hard feelings

CiViC

P.S. Håber ikke der er for mange stavefejl i ovenstående

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 14-08-06 00:21

Nej det tror jeg ikke der er. Jeg mangler også min stavekontrol; men bort set fra det, og de få sure; opfatter jeg det som et godt og seriøst forum, hvor næsten alle gør deres til at vi får nogle gode tips, og fyldestgørende svar.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-08-06 06:10

Jeg er uskyldig denne gang, selv om det nu var reklame.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 14-08-06 06:41

Alt er reklame, hvis du vil fortælle om noget der er godt, eller du tilbyder andre noget. Er det gratis, er det et tilbud, så bør vi nok lade det passere, ellers er det umuligt at fortælle hvad der sker rundt omkring.

Kommentar
Fra : 1stanley1

Dato : 14-08-06 06:58

Hvis den var til mig, beklager jeg ikke at have set den,
men mit barnebarn har været her i 14 dage og har givet hygget
sig med mange ting på computeren.

Han er 1 år.

Beklager igen, jeg kan ikke mindes den overhovedet.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 14-08-06 07:31

Jeg er helt enig med A.C. Rosmon. Det er irriterende med disse negative bedømmelser. Kan vi ikke blive fri for bedømmelser overhovedet, kære Kandu? Jeg mener, hvis man kan bruge et tip er det godt, og kan man ikke, går man videre med sit liv... nøjagtig som når man åbner et tip, og det allerede er bedømt af 5.
De mavesure må kunne finde andre steder at folde sig ud.
Jeg er selv helt holdt op med at skrive tips, for jeg gider ikke få på hattepulden af folk, der ikke har brug for lige mit tip. Man gør det jo i en god mening for at glæde andre - ikke for at få nogle få point - og slet ikke for at få skældud.
Og Rosmon, jeg kontakter dig snart vedrørende et male-problem. Det er virkelig dejligt at have et sted at spørge, så man ikke skal vente til vinterens aftenskole.
Mange venlige hilsener
Petra

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 14-08-06 09:36

Det er lige netop det der er idéen bag mit tilbud!!! Jeg har været ude med Midt nord turisme, og lære folk at male; og jeg støtte flere gange på folk der kunne male, men bor for langt væk fra aftenskoletilbud, eller var for unge, men dygtige,og så tilbød jeg dem at ringe eller maile til mig, og med alle dem jeg har hjulpet over Kandu, synes jeg det er relevant at tilbyde den service til alle. Længere er den ikke, og da de fleste stiller bl.a. tekniske spørgsmål her i dette forum, er det relevant at give tippet her. At droslerne ikke kan lide tippet, det er måske fordi de hakker på alt og alle.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-06 10:44

Faktisk synes jeg klart CiviC's tip var et af de bedre. Faktisk har vi på kandu ved flere lejligheder ledt efter en anstændig højttalerreparatør, hvor vi tidligere kun har kunnet finde københavnerfirmaer, der desuden var væsentlig dyrere.

Klart at hvis "dømmerne" køber THansen skrammel, kan det ikke svare sig, men eller er ompapning af dyrere eller sjældne enheder så klart en mulighed der bør overvejes.

Du får 500 p fra mig ved lejlighed CiviC. Det har du klart fortjent.

PS Pappede du begge enheder om? Hvis nej, hvad med lyden? Lyder de ens?

PSPS Giver selv utrolig ofte 0 til reklame tips. Men Civics var jo ikke reklame for egen virksomhed. Ejheller kun et bevidstløs link, men en erfaring han ville dele med os!

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 14-08-06 11:42

der er tit gode tips, også til liks. Jeg ser ikke så meget på om det kan opfattes som reklame,men om det er et godt og relevant tip. Selv om jeg ikke selv har brug for tippet dømmer jeg det op, hvis jeg synes det har nogle relevante ting i sig, og dømmer kun ned, hvis det er direkte skadeligt, ellers holder jeg mig uden for.

Jeg har været med så længe, at pointene ikke betyder noget i sig selv. Jeg bruger af dem når jeg får et tilfredsstillende svar, og behøver ikke at få point, men bliver dog glad, når mit svar kan bruges, og det er pointene udtryk for.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-06 11:46

Netop...

Jeg afholder mig normalt fra at vurdere, hvis jeg ikke ved noget om emnet. Men giver som udgangspunkt 0 når der reklameres for egen virksomhed, eller tipsene simpelthen er for platte og dårlige. Sommetider kan spam (eller AJ-tips) også få et 0 med på vejen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-08-06 12:13

Nu har droslerne jo faktisk kommet med en bedømmelse i det han mener det er en reklame!

Du skriver jo selv at du er ligeglad med points (Du fik forøvrigt 10 points for tippet til trods for 2 der gav 0 stjerner!)

Det er et åben forum og man kan ikke selv bestemme hvem der bedømmer et tip, men som jeg har sagt før, så skal tippet nok trænge ind hos dem der kan bruge det uanset bedømmelse!

Så jeg er uenig med dig i at points er udtryk for at dit svar/tip er brugbart!

F.eks siger 3773 at han giver AJ tips 0 stjerner pga aversion mod vedkommende (og det jo ærligt nok), og en bruger som Teil f.eks giver konsekvent 0 stjerner i tips. Det kan man jo ikke forhindre folk i med mindre man blacklister alle der kommer med den mindste form for kritik mod en!

Personligt vil jeg hellere have et åben forum med de problemmer det gir, end et forum der udelukkende består af rygklappere

Kommentar
Fra : Monsen1234

Dato : 14-08-06 14:38

CiviC [/B]
Jeg har i dag brugt dit tip, med rep af højtalere og det var bestemt et godt tip og absolut IKKE dyrt.
Mine 2 , 15" bashøjtalere fra Cerwin-vega har jeg indleveret i formiddag, den persom der skrev det var dyrt har ikke en skid forstand på hvad han snakker om. Jeg skal give 550,- pr. stk. hos Danmarks Hi fi klub, hvor de er købt skulle de have 1100,- pr. stk. og nye koster 1700,- stk og skulle jeg købe helt nye højtalere var vi omkring 5000,- Hvor fås de billigere ?? Og endnu en gang 1000 tak for dit tip CiviC

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-08-06 15:28

Hvis vi overhovedet skal have tips og bedømmelse af tips, så må det da være op til den enkelte at vælge antallet af stjerner.
Jeg synes, det er SÅ ringe, at folk flæber over at de har fået en stjerne for lidt for et tip, som de selv synes er så glimrende.

Det er da topmålet af selvcentrerethed, at man ikke kan se, at andre måske har en anden oplevelse af det tip, man har skrevet.

Og det er jo netop den samme selvcentrerethed, der får folk til at give et tip 0 stjerner hvis det ikke liige er noget, de selv kan bruge .

Så man skal ikke skyde med sten når man selv er et glashus.

Herregud, det er da bare virtuelle stjerner, der er tale om.

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 14-08-06 16:09

Selvfølgelig er der nogen der synes at alt er noget lort, uanset om det er noget de har forstand på eller ej. og har man forstand på tingene, og dømmer et tip ned, så synes jeg, at man er forpligtet til at begrunde hvorfor man mener det er et dårligt tip; og evt forbedre tippetmed sin kommentar.

jeg ser selv efter hvad andre har bedømt tip og svar til.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-08-06 17:58

Det er lidt ligesom det med regler om at lukke spørgsmål: Det er op til den enkelte bruger at handle efter hans eller hendes normer.
Du kan kun selv efterleve dine egne krav.
Vi har jo lov til at være forskellige her på kandu.

På den anden side, så fortæller folks opførsel i tips og i spørgsmål jo meget mere om den enkelte end de ord, der evt. står i den pågældende brugers profil.
Jeg lærer da efterhånden "barnerumperne" at kende på deres ord og handlinger, og kan dermed ikke tage dem lige så seriøst som jeg tager de andre kandubrugere..
Jeg vil da også have svært ved at hidse mig op over hvis jeg får nul stjerner af en kandubruger, der altid giver nul stjerner, eller en kandubruger, der enten er "ukendt" eller som jeg egentlig i forvejen ikke har særlig respekt for...

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 14-08-06 18:38

kloge ord.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 14-08-06 19:12

Tak.. --Og jeg giver dig ikke engang ret..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 15-08-06 09:13

Essensen må vel være at undlade at bedømme noget man ikke fatter noget om, eller hva´?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 15-08-06 12:44

helt korekt

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 15-08-06 18:33

Enig

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 02-09-06 15:12

Jeg afstår ofte fra at bedømme tips, de få gange hvor jeg har bedømt et tip til 0-2 stjerne er fordi "tippet" er et link og meget lidt andet.

Jeg forventer lidt mere af et tip. F.ex. hvad jeg kan få ud af at besøge linket, hvorfor den side der linkes til er bedre end de 25 andre tilsvarende sider. Men det er måske bare mig der har for høje forventninger.

Hvis man har lagt et tip ud må man affinde sig med de bedømmelser der kommer, og ikke opføre sig som et hysterisk forkælet barn:
http://www.kandu.dk/tip14643.aspx