/ Forside/ Interesser / Hus og have / Til- og ombygning / Spørgsmål
10  McBobo 1070
Montering af plastvindue/dør
Fra : AlexBJeppesen
Vist : 5227 gange
100 point
Dato : 13-08-06 21:10

Skal monteres i mustenstilbygning,hvordan gør jeg det korrekt og med hvilke materialer..
Mvh alex

Accepteret svar
Fra : bredker

Modtaget 110 point
Dato : 13-08-06 21:19

dem montere du på nøjaktig samme måde som trævinduer , med karmskruer
det er rimeligt blødt jern der er indeni vinduerne , du bore for i rammen med et 6 mm jernbor , og fortsætter med murbor ind i stenen , karmskruen kan nemt selv lave det gevind i jernet , så det holder

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 13-08-06 22:35

Ja, og i mellemrummet mellem væg og vindue kan du lægge nogen runde fugebånd der fås i forskellige tykkelser som isolering og fuge eller bruge fugemasse udvendigt. Hvis du skal have lysninger så læg lidt isolering ibag det hjælper altsammen.
Skal du have vindueskarm så husk at understøtte den godt og isoler også herunder.
Skal du have lysninger så husk at monter palsticlisterne til dem før du monterer vinduet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 14-08-06 10:55
Kommentar
Fra : maskinsnedker

Dato : 04-11-06 23:39

gør hvad bredker siger, men glem stig54. når du har monteret dine plastvinduer med karm skruer, er den bedste måde at tætne på, med karmskum, eller gammeldags værk. derefter skal du bruge tjærefugebånd(de er selv udvidende) standard fugebånd og silikone er ok til træ, men duer ikke rigtigt til plast.

Godkendelse af svar
Fra : AlexBJeppesen

Dato : 15-01-07 09:24

Tak for svaret bredker.