/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Include eller en anden metode.
Fra : Gizmo-man
Vist : 593 gange
85 point
Dato : 13-08-06 19:11

Jeg har normalt kun brugt css til at styre mine styles, men nu blev jeg "tvunget" til at lave en ASP-fil også.

Så mit style-system ser sådan ud:

Style.css - Indeholder alle farver, skrifttyper m.m.

Style.asp - Indeholder style.css og en masse variabler omkring størrelser på siden.

Hvordan laver jeg bedst en include af style.asp på min side, da følgende linie ikke kan lade sig gøre?
<!--#include file="../themes/<%=use_style%>/style.asp" -->

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 13-08-06 19:28

Prøv at kigge lidt på dette spørgsmål.
Det løser ikke dit problem, men kan måske gi' dig en idé.
http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=10377

Kommentar
Fra : Gizmo-man

Dato : 13-08-06 19:42

Jeg kan desværre ikke helt bruge det der til noget.

Grunden til at jeg har en asp-fil er at jeg har oplysninger som jeg ikke vil lægge ind i css, da det vil blive besværligt at hente det ud.

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 14-08-06 00:00

Jeg ved ikke hvad du har i <%=use_style%> men jeg går ud fra det er et mappenavn

<% if use_style="mappe1" then%>
<!--#include file="../themes/mappe1/style.asp" -->
<%end if%>
<% if use_style="mappe2" then%>
<!--#include file="../themes/mappe2/style.asp" -->
<%end if%>
<% if use_style="mappe3" then%>
<!--#include file="../themes/mappe3/style.asp" -->
<%end if%>

Det burde kunne fungere

mvh
sMorch

Kommentar
Fra : Gizmo-man

Dato : 14-08-06 00:22

Ja <%=use_style%> er mappenavnet. Jeg har også brugt den mulighed der, problemet er bare at man er tvunget til at tilføje en ekstra:

<% if use_style="mappe_etellerandet" then%>
<!--#include file="../themes/mappe_etellerandet/style.asp" -->
<%end if%>

hver gange man tilføjer et nyt style, og det var det jeg helst ville ungå.

Accepteret svar
Fra : smorch

Modtaget 85 point
Dato : 14-08-06 09:14

Nu ved jeg heller ikke hvor du får værdien af use_style fra, men hvis det er fra en form eller en querystring kunne dette måske bruges. Så skal du ´´bare´´ have en asp fil for hver stil, men i den samme mappe.

<%use_style=request("style")%>
<% if use_style="1" then%>
<!--#include file="../themes/style1.asp" -->
<%end if%>
<% if use_style="2" then%>
<!--#include file="../themes/style2.asp" -->
<%end if%>
<% if use_style="3" then%>
<!--#include file="../themes/style3.asp" -->
<%end if%>

(Hvis det var fra en session ville man ikke skulle føre en variabel med fra side til side i en form eller querysting)

<% if session("use_style")="1" then%>
<!--#include file="../themes/style1.asp" -->
<%end if%>
<% if session("use_style")="2" then%>
<!--#include file="../themes/style2.asp" -->
<%end if%>
<% if session("use_style")="3" then%>
<!--#include file="../themes/style3.asp" -->
<%end if%>

Godkendelse af svar
Fra : Gizmo-man

Dato : 04-09-06 16:12

Beklager jeg var lidt længe om at give point, men her er de.

Jeg har istedet lavet det sådan at de oplysninger der lå i style.asp nu ligger i en db og og style.css ligger så som filnavn i samme db. Og så finder den så det style der passer efter ID.
Men da mit spørgsmål jo var lidt anderledes så får du point, da det ville være den nemmeste måde at gøre det på.