/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Langsom Sony Ericsson k750I
Fra : Wills
Vist : 283 gange
60 point
Dato : 13-08-06 14:46

jeg har en Sony Ericsson som er ca 10 mdr. gammel, gennem de sidste par uger er den blevet tiltagende langsom, og nu er det svært især at sende sms, når jeg vil sende beskederne går det somme tider så langsomt, at jeg kommer til at sende dem til den forkerte. Selve afsendelsen er også meget langsom.
Desuden er funktionen " opkald" ( som jeg bruger som den ene genvej) også meget langsom.
Har nogen et bud på, hvad der er galt, eller erfaring med om man kan henvende sig til firmaet, den TDC butik hvor jeg har købt telefonen ligger i nogen afstand fra min bopæl, og desuden tager det altid en krig med at blive ekspederet der, så jeg vil helst ordne det selv.
Jeg har brugt mobil gennem de sidste 13 år og er aldrig før stødt på dette problem.

Hilsen Wills

Kommentar
Fra : Ghettofamily

Dato : 13-08-06 14:54

Hvor meget plads har du tilbage på din telefon?
Bruger du et billede, som du har taget med kameraet, som baggrundsbillede?
Hvornår er den sidst opdateret?

Kommentar
Fra : Wills

Dato : 13-08-06 14:59

Tak til Ghettofamily

Ja jeg bruger et selvtaget baggrundsbillede, men det har jeg gjort hele tiden, Jeg vil tjekke de andre ting du nævner.

hilsen Wills

Kommentar
Fra : Ghettofamily

Dato : 13-08-06 15:09

Det kan nemlig sløve lidt, hvis man bruger et billede, fra hukommelses kortet som baggrund.
Men andre ting som også kan sløve den, er hvis der er proppet for mange ting ind på telefonen,iform af ny software som f.eks Mini-opera (browser), mig33 (chat program) osv. Hvis man evt har java klienten kørende hele tiden, så kan det også sløve. Det er dog nemt at se, så er der et java ikon foroven ved siden af signalstyrke.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 13-08-06 15:14

Det lyder som om du skal rydde op nu.

Kommentar
Fra : dkjoe

Dato : 13-08-06 22:04

Ja Kig på din hukommelse status hvis telefonen er ved at være fuld bliver den sløv.

Eller hvis den ikke har været slukket i lang tid kan det også ske..

/Jonas

Kommentar
Fra : Wills

Dato : 13-08-06 23:32

Mange tak til jer, der har givet gode råd, nu ved jeg hvor jeg skal lede hvis det sker igen, denne gang var det som Jonas skrev, fordi jeg er så glad for min telefon, at jeg aldrig slukker den !! Det har jeg så gjort nu, og pludselig er den ok igen. Dog tror jeg nok, at en lille oprydning også er tiltrængt.
Hilsen Wills

Kommentar
Fra : xodeus

Dato : 25-08-06 22:51

Jeg vil også anbefale dig at bruge SEUS til at opdatere telefonen. DU finder SEUS lige her
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=ps1_1_3_1_1&zone=ps&lm=ps1_1&pid=10242&fid=21839&esi=true