/ Forside/ Teknologi / Administrative / Navision / Spørgsmål
10  refi 138
fravælge kategorier
Fra : fjendsbo
Vist : 1087 gange
100 point
Dato : 11-08-06 10:22

Jeg er ved at lave nogle lageropgørelser, på hhv udgåede og ikke udgåede varer. De adskiller sig på cometnummeret, men det er kun de udgåede varer der har fået tildelt et cometnummer, mens de "almindelige" varer har et blankt felt.

Mit spørgsmål er: Er det muligt at sortere et bestemt cometnummer fra i lageroptællingen, på samme måde som man kan vælge betsemte numre til?

Hvis du ikke lige kender noget til cometnumre, men ved at det kan lade sig gøre med varegrupper eller lignende, så bare skyd løs.

Jeg er ret ny ud i brugen af Navision, da jeg stadig er under uddannelse, men min chef kan ikke umiddelbart hjælpe mig, og vores IT mand holder ferie

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 11-08-06 10:45

Ring og spør jeres leveran dør af regnskabsprogrammet, eller gå på nettet og læs diverse spørgsmål og svar.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 11-08-06 11:00

kender du nogle gode sider hawaii, jeg har ikke kunnet finde nogen selv

Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-08-06 13:17
Kommentar
Fra : disken

Dato : 11-08-06 13:19
Accepteret svar
Fra : LeifHansen

Modtaget 100 point
Dato : 13-08-06 09:51

Prøv med ordren forskellig fra det cometnummer du ikke vil ha med. Ordren ser sådan ud <>cometnummer. Det virker i nogle navisionsversioner. Hvis det virker kan du også frasortere flere numre ved at adskille dem med cometnummer|commetnummer

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 14-08-06 08:14

tak for buddet leif, mend et virkede desværre heller ikke umiddelbart.

Jeg sidder med Navision XAL hvis det er til nogen hjælp

Kommentar
Fra : LeifHansen

Dato : 14-08-06 22:37

Beklager, har ikke brugt XAL i ca 4 år, husker ikke hvordan.... håber du får løst problemet.

Kommentar
Fra : fjendsbo

Dato : 15-08-06 08:12

Vores IT mand vendte hjem fra ferie igår, og han mente ikke umiddelbart at det var muligt, så det blev "the hard way" med LOPSLAG i excel

Godkendelse af svar
Fra : fjendsbo

Dato : 15-08-06 08:14

Tak for svaret LeifHansen.

Det løste ikke mit problem, men de andre bud, med find svaret på nettet løsninger, dem har jeg selv prøvet på forhånd, og derfor skal du belønnes for den mest konstruktive indsats