/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Ubehag i urinrør/prostata?
Fra : Frank73
Vist : 4457 gange
20 point
Dato : 10-08-06 11:42

Hej

Jeg sidder her med et ubehag i mit urinrør, tror jeg. JEg har også mistanke til min prostata for jeg producerer mere præsæd end normalt. Det føles som om noget er lettere hævet indeni. Når jeg tisser kan det svie/brænde lidt nogle gange. Særligt efter jeg har haft udløsning. Fornemmelsen af et indre hævelse er blandet med fornemmelsen af at ville komme. Og det er ikke fordi jeg går og tænker på sex hele tiden :)
Det er lidt som en ond ring. Jo mere udløsning jeg får desto stærkere bliver ubehaget. Efter udløsning har jeg det også ofte som om jeg ikke har fået ordentlig udløsning.
Lægen siger der ikke er noget at se og kan ikke hjælpe.

Lad mig hører om andre mænd har haft lignende sympsomer og hvad de har gjort ved dem.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 10-08-06 12:37

Prøv lige en anden læge.
Eller gå til en specialist for kønssygdomme (kan gøres anonymt)
Du må ikke forvente at Kandu's brugere kan lave en diagnose bedre en en læge - udfra det du skriver.
Det skal ikke være som du beskriver.

Kommentar
Fra : sniperdk

Dato : 10-08-06 12:49

Jeg har prøvet noget lignende før, og man tror straks det værste.
Prøv at undgå at få udløsning/dyrke sex i en uges tid, det kan meget nemt være løsningen at din tissemand "får sig slapper".
Det kan være fordi man har "været hård" ved den, eller en partner har været det. Jeg var ude for engang at der kom blod med urinen, er du gal jeg var bange. Men lægen fortalte at der sagtens kan ødelægges bitte små blodkar, og det giver symptomer så man tror den skal amputeres...!
Men en uge med ro gør underværker.

Kommentar
Fra : Frank73

Dato : 10-08-06 14:47

Jeg har prøvet det med at tage en slapper på en uges tid, men det vender tilbage med det samme igen. Jeg har levet med det i lang tid og er efterhånden ret så træt af det. Det slider på humøret.

Men det kunne da godt være jeg skulle prøve en anden læge.

KAn man overhovedet gå til en specialist uden henvisning fra læge?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-08-06 14:57

Du skriver ikke hvor gammel du er, men læs mere her.
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/Fakta/prostata.htm

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-08-06 17:07

Citat
Lægen siger der ikke er noget at se og kan ikke hjælpe.

Nu har han formentlig ikke nøjedes med at kigge, og sige nåe ja, den ser sgu ikke ud til at fejle noget

Citat
Når jeg tisser kan det svie/brænde lidt nogle gange

Det burde bevirke urinprøve m.m. til dyrkning og undersøgelse for infektioner af forskellig art.

Og det er forhåbentligt undersøgt om prostata er forstørret o.s.v.

Så hvis ikke det er undersøgt ordentligt, bør du prøve en anden læge.

mvh dova

Kommentar
Fra : disken

Dato : 10-08-06 18:32

Hos unge mænd, kan prostata lukke sig, hvilker giver samme symptomer. Som du nævner.
Især med rester at sæd, der ikke bliver lukket ordenligt ud.
Efter en sædudløsning, kan du prøve at presse med et par fingre, mellem pung og anus.
Kommer der rester af sæd ud, er det højest sandsynlig, at den er tilstoppet.
Det er simpelt for en læge at åbne for angang, han infører en finger i endetarmen, og klemmer det ud, kan føles ret ubehageligt, men det hjælper.
Er du lidt fingernem, kan du jo selv prøve dig frem.
Det kan også være en form for, tilsnævring af urinrøret, som kan være opstået af en kønssygdom.

Men gå til læge, eller skift til en anden.

Kommentar
Fra : Atha

Dato : 16-08-06 22:35

Har været hos ørelæge selvom det fortog sig en del. Men han mente at det var en kuldepåvirkning der ændrede trykket i øret. Så ikke mere træk til mig.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-08-06 10:52

Citat
Har været hos ørelæge selvom det fortog sig en del. Men han mente at det var en kuldepåvirkning der ændrede trykket i øret. Så ikke mere træk til mig.

Har du læst spørgsmålet.