/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Katte og hamstre
Fra : droslerne
Vist : 807 gange
100 point
Dato : 09-08-06 21:47

Jeg har en datter der af katteallergi.
hvis hun anskaffer sig 2 hamster, hvor tæt ligger det på katteallergi, det jeg mener er hun kan ikke tåle katte kan hun så tåle hamstre.
Hilsen Robert

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 09-08-06 21:59

Det vil jeg fraråde dig at prøve, det vil være rigtig synd for alle at få dem ind i huset for så at finde ud af, at datteren ikke kan tåle dem. I det hele taget er det en skidt ide med pelsdyr, når der først er konstateret allergi overfor katte, godt nok kan det være datteren kan tåle en kat bedre end en
anden, men man kan jo aldig vide hvilken en der kan tåles før den er anskaffet. Jeg har selv oplevet
at jeg har kunne tåle en kattekilling, men at jeg så ikke kunne være i stue med den, da den var udvokset, jeg vil tro det samme gælder for hamster, at pels/skæl ændres i løbet af opvæksten

Godkendelse af svar
Fra : droslerne

Dato : 09-08-06 22:36

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-06 22:40

Selv tak, rigtig synd for din datter

Kommentar
Fra : fhd6886

Dato : 28-01-09 18:34

en priktest måske? Allergier udvikler sig i løbet af ens levetid. Først var jeg ekstrem allergisk overfor kat, husstøvmider, støv og en smule overfor hund. Så det var et kæmpe nej fra sygehuset, til alle almindelige husdyr til mig de næste mange år - min mor overholdt det dog kun i et par år, fordi jeg plagede om en hund
Nu kan jeg godt tåle kat og hund, men har udviklet en ekstrem allergi overfor gnavere. For det meste kræver det en tur på skadestuen.
Jeg synes, at du skulle rådføre dig med jeres læge, inden i gør noget. Det er jo for meste pelsdyr, det er galt med, pga det støv de har på huden - det gælder altså også hårløse versioner af hunde og katte - men det kunne måske være en overvejelse med et dyr, som ikke har pels? (fugl, øgle eller lign) Men som sagt, kunne man spørge lægen
Jeg håber, at i finder et dyr, som hun kan tåle, og som du også kan acceptere

Kommentar
Fra : rockduck

Dato : 01-06-09 09:44

Jeg er enig med nordsted1

Hvis man har allergi over for en slags pelsdyr og får et andet, kan det fremprovokere allergi for denne type dyr også.

Sådan er det desværre. Hvis i alligevel ønsker husdyr er det yderst vigtigt at disse ikke findes i samme rum hvor man sover. Det kan man bedre komme afsted med.