/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
hjælp mig!!!!!!!!
Fra : jacob2970
Vist : 250 gange
20 point
Dato : 09-08-06 15:31

hej jeg heder jacob jeg har en PGO DR. big jeg har et problem jeg har lige skiftet min udstødning til en tecnigas next R og nu kan min knallert ikke køre mere end 10km i timen ville høre om i ved hvor stor en dyse jeg skal bruge for ved det ikke selv og ville også gerne høre om der er nogle begransninger i udstødningen tusind tak hvis i vil hjælpe mig mvh.jacob petersen

Kommentar
Fra : Puch1

Dato : 09-08-06 18:40

Når du ikke skriver om du har taget begrænsingerne, regner jeg med at det er fordi at det er gjort.
I udstødningen kan der sidde en begrænsning der hvor udstødning sidder på cylinder, ellers kan der vist også sidde en i blindrøret.

Ang. dyssen skal du nok lige vente til pallebhansen eller NoShyGuy kommer forbi.

Held og lykke.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 09-08-06 19:45

Så vidt jeg ved er der ikke en begræsning i cylinderen.
Når du spørger om dysen, så vil jeg ( og palle ) meget gerne vide hvilken der sidder i den nu.
Det er meget vigtigt at du ikke forstætter med at køre på din knallert når den kører så dårligt.

Når du giver gas, giver den så meget dyb lyd, dog uden at dø?

Jeg tror at din dyse bør være ca 85.
Hvad angår din hastighed, så tror at din motor tager så lidt omdrejninger at den slet ikke kommer højt nok op til at din udstødning yder sin effekt.
Den har sikkert kun ½ HK nu.

Hvis det ikke er der at problemet det ligger, så prøv at tage udstødingen af og se ned i forrøret og se om hullet kun er på størrelse med spidsen af din lillefinger.

Hvis det er det, så skal plumben ud.
Hvis du kan få hele din tommelfinger ned i hullet, så er det fint nok.
Bagefter skruer du din expansionpotte af.
Den lille blå/grå bagpotte, og så ser du om den evt. også er blokkeret.

Jeg har ledt forgæves efter det, men har set et sted på nettet hvor en gut splitter en technigas next ad og fjerner plumberingerne.