/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Trætte af 5 stjernede pladser
Fra : Mille35
Vist : 1005 gange
50 point
Dato : 08-08-06 10:25

Trætte af 5 stjernede pladser

Vi har lige været på Bøgebjerg Strandcamping og Bøsøre Strand Feriepark på fyn
De er alt for store og alt for dyre , man betaler så meget for at bo der og derefter skal man også betale for Vand-vandland mm
Der er også beskidt ingen Wc papir efter kl 10
Det Sociale på de store pladser er også mærkeligt , man taler ikke sammen !
Hvorfor tager i på camping ?
Vi gør det for at komme hjemme fra og snakke med andre , misforstå nu ikke !
Ikke for at drikke bajer og spise sammen , bare noget socialt over opvasken eller når man laver mad
Vi mødte et ægtepar i Jarpelund her i weekenden , de havde været på FDM I Holbæk de havde ikke talt med nogen i 8 dage …….
Nej lad os holde os til de små pladser

Kommentar
Fra : ampere

Dato : 08-08-06 10:42

Nogle af de pladser som vi pt. har været tilfredse med i Danmark er:

Skyttehusets Camping, en fantastisk natur hvor alle muligheder er åbne. Ikke noget med vandland mv. men legeplads til børn, cafeterie, kano-/bådudlejning, hjejlen lægger til direkte ved pladsen. Hvis man vil tale med folk er muligheden der, både danskere og hollændere primært.

http://www.skyttehusetscamping.dk/

Møns Klint camping (den sidste på øen), fik alletiders service både af lejerchefen og på deres billige men gode restaurant. Gode aktivitetsmuligheder for børn og dejlig natur - gå afstand til Møns Klint.

Maribo Sø Camping - direkte til søen og byen (ikke larm). God legeplads og sociale sammenværd.

Ellers har vi camperet i Sverige, hvor vi nok må sige at vi fik revideret vores opfattelse af svenskerne og blev helt flove over hvor lidt (hvis overhovedet) man tager kontakt til dem på danske c-pladser....

Indtil i år har vi mest camperet i udlandet, så der er ikke så mange erfaringer fra det danske marked som vi har høstet - men ovenstående kan jeg stå inde for.

Mvh. Ampere

Kommentar
Fra : Bjerge

Dato : 08-08-06 10:49

Som udgangspunkt er jeg enig i indlægget. Har selv en mindre plads hvor vi faktisk fokuserer direkte på det sociale. Forstået på den måde at vi aktivt går ind og skaber et socialt fristed hvor man har mulighed for at møde og tale med andre mennesker. Vi tror i bund og grund på at grundtanken med camping vender tilbage, og at man efterhånden hellere vil være sammen som familie, end at være splittet op med børnene i pool, mor læsende og far tøffende lidt hvileløst rundt

Dog må man jo også selv opsøge evt. samtaler ( Ikke at i ikke har gjort det )

Håber i får mange gode oplevelser hos os små i fremtiden. Vi kan både smile og være flabede

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-08-06 12:44

Hej Mille, vi har selv været på Bøsøre, men i efterårsferien 2004, og jeg kan ikke helt genkende det du skriver vedr. det sociale, men måske vi bare har været heldige. Der kom straks et par stykker til og hjalp med at skubbe vores c-vogn på plads (vi havde lige hentet den og skulle afprøve den for første gang) dem fortsatte vi med at snakke med resten af dagene. Vi talte også med andre både ved vores plads men også i stalden. Vi manglede heller ikke toiletpapir, og der var hele tiden rent og ryddeligt, så i har "bare" været møjuheldige. Jeg kan godt give dig ret i at, det er alt for dyrt at camperer på en fem stjernet, i det hele taget er camping ikke en speciel billig fornøjelse.

Kommentar
Fra : prinsessenKanDe

Dato : 08-08-06 13:50

Er vild med de små hyggelige pladser.

Der er ikke det store i nye bygninger men oftes rent pæn og venlig betjening.

Et godt råd, gå efter hvor mange der er plads til og ikke stjerne

Accepteret svar
Fra : jeb3

Modtaget 50 point
Dato : 08-08-06 18:15

Vi har også prøvet en del campingpladser, og jeg må give ampere ret. Maribo Søcamping er rigtig dejlig.

Men da vi bor ijylland, og ligger fast nu, ville vi jo ikke køre så langt
Derfor har vi fundet en mindre campingplads i det sønderjyske.

www.vadehavscamping.dk

Dejlig campingplads.

Giver under 6.000 for hele sæsonen incl. ALT undtagen vask af tøj.

Vand er gratis, pool er gratsi.
Skønne mennesker der har pladsen.

Der sker forskellige ting, i år har vi slået katten af tønden (for 2 uger siden)
Whiskeysmagning
Vinsmagning
Make-up dag
Sønderjysk kaffebord
Pinsemorgenmad
hver onsdag i højsæsoknnen er der klovne om aftenen.

Prøv den. Der er både yngre og ældre.

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 09-08-06 14:54

Hej jeb3

Er det der hvor man kan se Sort sol ?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-06 15:05

Mille35... jeg har lige fået denne e-mail, hvor man kan læse at man kan se Sort Sol i Ribe, sidst i september dvs. ikke lige kun i Ribe, men ved Vadehavet http://www.dtf-travel.com/dtf/doc/default.asp?page=ClubMailuge32adk&quid=74&csref=clubmail32dk-hotela

Kommentar
Fra : Mille35

Dato : 09-08-06 15:10

Tusind tak Nordsted1

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-06 15:18

Og så kan jeg anbefale Tønder campingplads den ligger lige op ad byen, en lille hyggelig en

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-08-06 15:19

Her er et link til Tønder campingplads

http://www.sydvest.dk/

Kommentar
Fra : henningolesen

Dato : 10-08-06 00:19

hej,,,, mon ikke foreningen,campingklubben,"" back to nature "" skulle være noget for dig

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 10-08-06 20:05

Mille.

Du kan tro man kan se sort sol der

Det var lige en ting jeg glemte.

Og yderligere... Jeg fandt en kæreste der i år

Fed campingplads

Kommentar
Fra : henningolesen

Dato : 10-08-06 22:05

hej igen,,,,,,,,,,,,, du kan også i dit søgefelt skrive" bondegårdscamping" ,så vil du få muligheder uden hoppepuder ,badeland, forkromede toiletfaciliteter, familiebaderum, fitnes rum og gu´ ve´hva´alt det andet de kan finde på for at tømme folks pengepung.
mvh henning

Godkendelse af svar
Fra : Mille35

Dato : 11-08-06 12:57

Tak for svaret jeb3.
den vil i prøve i Septemer hvor vi vil op og se Sort sol

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 14-08-06 00:05

Mille,Så mødes vi måske

er der hver weekend.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-06 11:21

Hej jeg vil også med og se sort sol, hvis jeg nu ikke når det her i efteråret, er der så nogle af jer, der ved en ca. dato for hvornår fænomenet er der i foråret??

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 14-08-06 16:44

Nordsted, det kan jeg finde ud af i weekenden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 14-08-06 16:48

jeb3..... Det må du meget gerne

Kommentar
Fra : MarianneKaja

Dato : 16-01-07 11:58

Prøv at kigge på www.backtonature.dk det er en lille forholds ny forening som går ind få små campingpladser, hvor naturen er i centrum, frem eksempelvis vandland m.m., som alle jo betaler for, selv om man ikke bruger det

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-01-07 12:17

Mille35.... Kom du til at se "Sort sol"???

Vi tog afsted den 29 september, og camperede i Emmelev Klev, Vadehavscamping. Hvis du ikke
kom afsted, så har du en pragtfuld naturoplevelse til gode, det er noget af det mest fantastiske
jeg har set, og vil meget gerne opleve det igen.

Kommentar
Fra : henningolesen

Dato : 16-01-07 17:04

hej... det kunne også være rart, om man kunne som i england, søge i en database, efter campingpladser hvor der ikke modtages gæsterunder 18 år, for så var mange af de omkostningsslugende fancy faciliter ,legeplads, vandland, pool, hoppepuder og ditto borge jo aldeles overflødige,og sikke en dejlig ro der så ville være derude i naturen.
mvh henning